Infraestructures

infraestructures

Finançament per al tramvia abans del trasllat del tren

L'Associació per a la Promoció del Transport Públic tem que desapareguin les estacions de Salou i Cambrils sense un Tramcamp en ferm

La CGT denuncia la privatització dels serveis a les terminals

El president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, va alertar ahir, en el marc d'una jornada sobre el ferrocarril organitzada pel sindicat CGT a Vila-seca, dels problemes que pot desencadenar el futur trasllat del corredor ferroviari del Mediterrani cap a l'interior. Tot i que Riol va destacar els beneficis de la posada en marxa de la nova línia, va subratllar que la inconcreció que envolta el projecte del Tramcamp podria desencadenar un dèficit en el servei ferroviari que reben alguns nuclis de la costa, especialment Salou i Cambrils.

“Aquestes dues estacions són la quarta i la vuitena de tot Catalunya que tenen més viatgers si no comptem les capitals de demarcació, i són les terminals que està previst que desapareguin”, va detallar el president de la PTP. Per aquest motiu, l'entitat reivindica que el trasllat del servei convencional de la línia de la costa no es faci efectiva fins que “no estigui tot a punt per a la posada en marxa d'un metro lleuger, que seria l'únic que podria justificar la desaparició d'aquestes estacions”, va concloure Riol.

L'entitat, a més, alerta que tant el trasllat a l'interior d'aquestes dues terminals de costa com la futura estació central del Camp poden ser una repetició del “fracàs” de l'estació del TAV a la Secuita “per la falta d'una connexió amb ferrocarril convencional”. Riol, a més, va alertar que la futura estació de Salou-Port Aventura es convertirà en un “cul de sac” i que la intermodalitat de l'estació central amb l'aeroport és “fallida”, ja que el tren pararà “a un quilòmetre de la terminal”.

Línia circular

L'anàlisi de Riol del transport ferroviari al Camp es va produir ahir dins del marc d'una jornada organitzada pel sindicat CGT per a la presentació del seu model ferroviari “públic i social”, elaborat a escala estatal. Carlos Montejano, responsable de la campanya en defensa del ferrocarril a Tarragona i portaveu de la plataforma Pdf.camp, va defensar la necessitat de prioritzar solucions “ràpides i barates”, com la creació d'una línia circular al Camp.

LA FRASE

Traslladar el corredor només es pot justificar si està a punt el metro lleuger
Ricard Riol
President de l'associació per a la Promoció del Transport Públic
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.