la contra

Visionaris a Mataró

El creador d'unes conegudes barretes per perdre pes defensa al fòrum Innova 360°, que ahir va obrir les portes, que la crisi és un bon moment per impulsar noves empreses

Les barretes per perdre pes Biocentury van néixer en plena crisi dels anys noranta. El seu fundador, el banyolí Pedro Costa, es va vendre l'empresa fa uns anys, quan la marca ja s'havia guanyat el reconeixement internacional. Ara, novament en una època de vaques magres, ha engegat un nou projecte empresarial relacionat amb un dels sectors que tots els experts diuen que en un futur serà tot un filó d'ocupació, el medi ambient. «Cada dia tenia mil raons per abandonar el projecte però també moltes més per continuar endavant», recorda Costa, que defensa com molts altres col·legues seus que el temps de crisi és també el temps de les oportunitats i de crear noves empreses innovadores. A banda de consells com ara la necessitat de tenir una visió global i de prendre decisions que vagin més enllà del dia a dia per triomfar en el món dels negocis, Pedro Costa considera que hi ha una altra condició indispensable: posar-hi el coll. «Quan t'ho has venut tot i ho has invertit en el teu somni, no hi ha altre remei que tirar endavant encara que sigui per sobreviure.» El fundador d'aquesta empresa ho va explicar durant l'acte d'inauguració de la fira Innova 360°, que des d'ahir i fins diumenge es fa al nou parc Central de Mataró.

Més que una fira tradicional, l'Innova és un fòrum que aposta fort per un programa extens de conferències, activitats i tallers amb l'objectiu de fer treball en xarxa entre empresaris i acostar les noves tecnologies i transmetre l'esperit emprenedor al públic en general. Enguany els eixos temàtics són tres: la nanotecnologia, la salut i les dependències i el sector audiovisual. Tres camps amb molt camí per recórrer en l'àmbit tecnològic. Si ahir un dels protagonistes de la fira va ser el fundador de Biocentury, els guanyadors dels premis Cre@tic es van endur tota l'atenció dimecres a la nit. Els guardons es van lliurar en la anomenada Nit amb Visió, que va presentar el periodista i humorista Queco Novell i que com l'any passat es va fer a la sala Privat de Mataró, on es va servir un sopar fred informal a peu dret per fomentar el que ara en diuen networking, o el que és el mateix, fer xarxa social i aconseguir el màxim de contactes. Els premis són un reconeixement a les millors iniciatives empresarials, en l'àmbit tecnològic i de la innovació. El primer guardó se'l va endur el projecte Pronoramic, de fotografia panoràmica esfèrica, presentat per Narcís Rovira. Però Rovira no només va guanyar els 6.000 euros del premi, sinó també els 600 euros per l'accèssit al millor projecte llavor Tecnocampus Mataró-Maresme del curs 2008/09. I és que Pronoramic va néixer en el marc de l'anomenat Cub, en què participen alumnes de les dues escoles universitàries de la ciutat. El segon classificat dels Cre@tic va ser el projecte Carta Digital, presentat per Sandra Cantero i Inma Santos i que es tracta d'un menú virtual per a la gestió de la restauració. Finalment el tercer classificat va ser Joaquín León, que presentava un projecte sota el nom de Hoko Sport, la creació i venda en línia de roba tècnica esportiva.

La Nit amb Visió també va servir per reconèixer un total de deu empreses de la ciutat que han destacat per les seves pràctiques de responsabilitat social, concretament per la incorporació de mesures de conciliació laboral, personal i familiar a les seves organitzacions. Així, es van lliurar els diplomes a Can Rosendo, Can Tena, El Cau Grillat/Cafè La Selva, El Racó d'en Margarit, Hotel Colón, Món Viu, Pastisseria Rosaga, Ponys, Restaurant Tilt i Sweet Center.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.