Economia

Les navilieres aguanten bé la crisi i pugen les vendes

El saló del creuer reuneix 15 empreses

La quarta edició del saló del creuer que organitza Viatges Ter de Girona reuneix entre ahir i avui, a les dues de la tarda, a l'hotel Carlemany de Girona, una quinzena de navilieres per presentar les seves rutes i ofertes. A més de les tradicionals Costa, Royal Caribbean o Norwegian Cruise Line (NCL), que ja es van poder veure aquests darrers anys a Girona, viatges Ter ha dut com a novetat dues majoristes de grans viatges, Un Mundo de Cruceros i Traveldays, «perquè aporten sobretot els viatges a Egipte».

Al saló es troben des de la clàssica sortida de quatre dies a la Mediterrània, que podria costar uns 350 euros en temporada baixa, fins a un viatge a l'Antàrtida per uns 8.000 euros.

Totes les companyies, segons va assegurar la directora de viatges Ter, Mònica Puig, «s'esforcen per introduir novetats cada any i noves destinacions». Enguany, s'està promocionant Dubai perquè «els Emirats Àrabs funcionen molt bé», i cada vegada es posicionen més els viatges a l'hivern per les zones d'Àsia, Austràlia i Groenlàndia. «Es fan noves rutes perquè el client no s'avorreixi de fer creuers.»

Amb la crisi, segons van dir ahir els representants d'algunes empreses com ara Jaime Aleu, d'Un Mundo de Cruceros; Arturo Pecharromán, de la Royal Caribbean Cruises, o Mercè Gilabert, de Noveltours, el sector s'ha adaptat al mercat per ser més competitiu. Les grans ofertes que han sortit ha fet que tant en el 2008 com el 2009 la majoria de les navilieres hagin augmentat les reserves i, malgrat que els beneficis no han pujat, «no es parla de pèrdues». Royal Caribbean va augmentar el 2009 un 30% el nombre de reserves. «S'ha crescut de manera més incòmoda i amb reserves d'última hora», va dir Pecharromán.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.