Obre a Reus el primer espai de treball conjunt per a emprenedors

Serveix de porta d'entrada a empreses que comencen o a treballadors que volen compartir despeses

Fa tot just quinze dies que ha començat a funcionar l'espai de treball compartit a la societat pública de Reus Redessa, un espai per a persones que acaben de crear una empresa, per a persones que no volen tenir la feina a casa –per separar la vida laboral de la personal– o per a autònoms que necessiten un lloc unes hores a la setmana. Ara per ara, són dues les persones que ja treballen en aquest espai habilitat amb punts de connexió a internet i amb dret a utilitzar altres serveis de Redessa: són un emprenedor que ha fundat una comunitat d'assessors per a petites empreses i una altra persona que es dedica al subministrament de productes per a l'hostaleria. El gerent de Redessa, Antoni Trilla, explica que es tracta d'un servei semblant al que ja ofereixen des de l'any 1995, pel qual es pot domiciliar a Redessa una empresa que no necessiti despatx o taller. Però les necessitats d'empreses i treballadors han canviat amb la introducció d'internet i l'evolució de les tecnologies, ja que permet treballar a casa o lluny de la seu de l'empresa, per exemple. Per aquest motiu van decidir crear un lloc de treball compartit, que si bé ja existeix en altres indrets del país, és el primer que s'obre a les comarques tarragonines.

Es tracta, a més i segons detalla Trilla, de tancar el cercle iniciat amb la creació del viver d'empreses: «Cobrim tot el procés, des que neix la idea de l'emprenedor fins que es consolida.» I és que el servei de coworking també vol ser «la porta d'entrada per a empreses en fase inicial, que quan rutllen fan un salt a un despatx», que també ofereix Redessa mateix, ja que les despeses són menors.

«Dir que ets aquí genera confiança al client»

Joan Pons és soci fundador d'Ahead Community, una empresa que agrupa 23 professionals de Catalunya que assessoren petites empreses. Des de la seva creació, l'octubre del 2009, Pons va domiciliar-se a Redessa, però quan es va assabentar de la posada en funcionament de l'espai de treball compartit va decidir ser-ne usuari tres vegades a la setmana. L'argument és clar: tot i que l'empresa existeix perquè així ho permet la tecnologia (l'activitat d'assessoria es fa en línia), hi ha determinades coses per a les quals és preferible disposar d'un espai, com per exemple per al primer contacte amb el client. Joan Pons assegura: «Dir que estàs en un centre internacional de negoci és un valor en si mateix, i és diferent que dir que ets a casa, perquè genera confiança.»

Aquest emprenedor també és l'exemple de la creació de sinergies que propicia un centre com Redessa, ja que està ultimant un tracte amb una de les empreses que hi té la seu. Però, a més, Ahead Community també utilitza la infraestructura que té el centre, com ara les sales de formació, ja que un dels serveis afegits que presta l'empresa és precisament impartir cursos de formació sobre tot allò en què els assessors són experts.

Tot i la conjuntura econòmica adversa, el balanç que Joan Pons fa fins ara del funcionament del projecte és «positiu». «La idea interessa, perquè no hi ha serveis especialitzats per a les empreses petites, que, en canvi, es troben entorn canviant i amb el risc de prendre males decisions». El servei que presta Ahead Community està pensat per a empreses de menys de deu treballadors, que no tenen prou recursos per estar sempre al dia de les noves normatives o bé que amb la globalització tenen competidors més enllà de les nostres fronteres, però també potencials clients als quals cal arribar. Així, amb una quota de 120 euros l'any per empresa, es poden fer quatre consultes a algun dels especialistes d'Ahead Community, els quals responen en menys de 72 hores.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.