Economia

La contra

De la cervesa al còctel

Dos joves restauradors obren la primera cocteleria al centre de Santa Coloma en què hi ofereixen una carta amb 25 combinats diferents

Es resisteix a descobrir el secret del glop estrella de la casa. “La gent el que ha de fer és venir aquí i tastar-lo”, diu la Cristina Villalba des d'un racó del seu local de copes. La jove s'ha atrevit, juntament amb el seu company, Jose Antonio Rojas, a obrir una cocteleria al centre de Santa Coloma. No seria un repte amb majúscules si no fos per la crisi econòmica, que inevitablement també afecta un sector que a la ciutat fa temps que no arrenca. “És un dels punts dèbils, això és cert. Per això hem plantejat un local diferent, on es pugui estar amb els amics tranquil·lament prenent una copa i escoltant música”, explica Villalba, que admet que l'oferta d'oci a qualsevol municipi ha de ser prou atractiva perquè els joves no marxin de festa a Barcelona. “Què hi pot haver de millor que tenir un local a Santa Coloma de la mateixa qualitat que a la gran ciutat i amb uns preus de poble? Volem arribar a la gent per tot: per la qualitat dels productes i pels nostres preus competitius”, hi afegeix amb convenciment.

El local, Melao Cafè (carrer Vistalegre, 23-25), en què també s'hi ofereixen esmorzars, berenars i sopars, té una extensa carta de còctels (i de cerveses). Hi ha uns 25 còctels diferents –cinc dels quals sense alcohol–, des dels més coneguts, com el Manhattan o el San Francisco, passant pels caribenys –Mojito i Capirinha– i altres amb noms no tan populars, com ara el Sex on the beach.“N'hi ha milers”, diu Villalba. I continua, més reflexiva: “El còctel és com la cuina: pots inventar tant com puguis i vulguis, la qüestió és combinar bé els ingredients”. De fet, el seu coneixement en glops exquisits és totalment autodidacta, fruit de la seva afició i de la insistència. “El secret d'un bon còctel és haver llegit molt, haver practicat molt i haver-la cagat moltes vegades. També s'ha de tenir un bon paladar i saber barrejar bé els ingredients bàsics”, comenta la jove, que amb orgull assegura que els seus són “dels millors”. “Tothom diu que tinc art per preparar-los, que tinc un toc especial”, apunta. Sobre la pregunta de si a Santa Coloma hi ha realment un públic objectiu, és contundent. “No conec ningú que no li agradi. Sempre ve de gust canviar les birres per un còctel, no?”. Sembla que la guerra a la cervesa està servida.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.