Economia

ascó

Ascó té aprovat un pressupost de més de 17 milions pel 2011

L'Ajuntament d'Ascó, municipi de 1.600 habitants, ha aprovat un pressupost pel 2011 de 17,4 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment de més del 21% respecte als comptes de l'any passat i multiplica per vuit o nou el pressupost de la majoria de pobles de dimensions similars a la demarcació. Fins i tot supera, i no només en proporció, el pressupost de l'altre municipi nuclear per excel·lència, Vandellòs i l'Hospitalet, que quadruplica Ascó en habitants però que té aprovat un pressupost pel 2011 de 16 milions.

A Ascó, el 80% dels ingressos pressupostats provenen dels impostos directes com l'IAE o l'IBI, sobretot els que paga la central nuclear, que a partir de l'última revisió cadastral (2007) paga el percentatge màxim d'IBI sobre les seves instal·lacions: entre el 2007 i el 2008 el pressupost asconenc passa de 6,5 milions a 10,4 milions.

I ara, serà el primer any de funcionament d'una empresa municipal (Ascó Serveis) que s'encarregarà de fer el gros de les inversions previstes al poble (4,4 milions al marge dels 700.000 euros imputables directament al consistori). Aquesta injecció serà sobretot per a la promoció de pisos protegits al carrer Unió, amb un bloc de 14 habitatges i 14 pàrquings (1,3 milions), i per a donar un impuls important a l'ambiciosa reforma del complex esportiu, en què el casal social s'ha de reconvertir en un nou edifici poliesportiu.

Enguany també es posarà en marxa un servei d'assistència domiciliària a la gent gran, i la despesa que genera la residència d'avis s'endú la partida més important del pressupost (927.000 euros). Els comptes es van aprovar amb els vots a favor de l'equip de govern (quatre de CiU i un del PSC) i l'abstenció dels quatre regidors independents.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.