Economia

Privalia augmentarà enguany la plantilla en 110 treballadors, 50 a Barcelona

La marca de venda per internet té 1,5 milions de clients i espera facturar 55 milions d'euros

La de Privalia és una història d'èxit perquè, tot i néixer fa escassament tres anys amb una inversió inicial de 80.000 euros, en aquest període ja s'han invertit 15 milions d'euros en un projecte que suma ja 1,5 milions de clients a l'Estat espanyol (1,4 milions), Itàlia i el Brasil. A més, és líder al mercat espanyol dels clubs privats de compra i té una quota de mercat del 34%, 10 punts per sobre dels seus competidors immediats, segons alguns estudis. A més, malgrat la crisi econòmica, si l'any 2008 el va tancar amb 22 milions d'euros de facturació, les previsions per al tancament del 2009 apunten cap als 55 milions d'euros.

La companyia, fundada pels emprenedors barcelonins Lucas Carné i José Manuel Villanueva, va rebre el mes de maig passat una nova injecció de capital, ni més ni menys que 8 milions d'euros en la que és ja la quarta ronda de finançament i que ha donat l'entrada a capital americà. Aquests diners li serviran per refermar la presència fora de l'Estat espanyol, segons explica Lucas Carné. Privalia és present a Itàlia i el Brasil des de l'any passat i té oficines i empleats a Milà i a São Paulo. El pla d'expansió concentrat en aquests dos països vol aconseguir en els mesos vinents una quota de mercat de més del 30% a Itàlia i de més del 50% al Brasil, i mantenir o fins i tot augmentar lleugerament el 34% que té a l'Estat espanyol.

Més contractacions

En aquest sentit, la companyia barcelonina ampliarà l'equip de treball amb 110 treballadors abans que acabi l'any, dels quals 50 treballaran a la seu central, a Barcelona, i la resta es repartiran entre les oficines de Milà i São Paulo.

Actualment, la seu de Privalia és al carrer de Llull de Barcelona però l'empresa no descarta traslladar-se a unes noves instal·lacions, ja que aquestes se li han fet petites. Encara que el centre de distribució de la companyia és a Madrid, des de Barcelona Privalia dissenya totes les campanyes que treu al mercat, és a dir que ha de tenir, com a mínim, una mostra de cadascun dels productes que ven, els ha de fotografiar, retocar i processar. Com que la intenció és augmentar el nombre de campanyes per dia (ara a l'Estat espanyol ofereix una mitjana de tres campanyes per dia; això vol dir que ofereix tres gammes de productes diferents cada dia entre els abonats), l'empresa necessitarà més personal que s'encarregui del disseny i l'elaboració de les diferents promocions.

Centrats en el negoci

Pel que fa a la prospecció de nous mercats, Carné explicava que es volen centrar en aquests tres mercats, que tenen un potencial enorme, de més de 1.000 milions d'euros, en els pròxims tres anys, però no descarten, en un futur, estudiar-ne d'altres, com ara el mexicà. «El nostre model de creixement no ve tant de la via d'obrir mercats sinó que els mercats on som creixin molt», deia Carné. Actualment treballen amb més de 350 marques i tenen de mitjana més de cent referències per marca, però l'objectiu és tenir-ne més.

«Ens ofereixen el que està en crisi»

Privalia és un club privat de venda en línia que organitza, exclusivament per als seus socis, vendes puntuals de productes de primeres marques (moda, esport, llar, complements i cura personal, entre altres) amb descomptes de fins a un 70% en relació amb el preu de venda a les botigues. Són productes nous, de primera mà, originals i adquirits directament dels fabricants o distribuïdors que les marques tenen a l'Estat, i només es poden comprar durant uns quants dies (entre dos i cinc) i únicament si s'és soci de la casa.

La companyia no preveu diversificar la cartera de productes sinó concentrar-se en aquells en què tenen èxit i anar-hi incorporant com més primeres marques millor. «Tenim molts oferiments d'allò que està en crisi, com ara cotxes, pisos o viatges, cada setmana rebem ofertes i trucades, però hi som molt poc receptius», assegurava Carné.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a