Empresa
La consultora gironina Playbrand fa el salt internacional i obre a Xile
La consultoria estratègica de màrqueting i comunicació digital ubicada al Parc Científic i Tecnològic de la UdG continua el creixement
La consultora gironina Playbrand, ubicada al Parc Científic i Tecnològic de la UdG, ha començat la internacionalització i obre mercat a Xile. El juny vinent, una empresa xilena començarà a operar la llicència d'aquesta consultoria estratègica de màrqueting i comunicació digital al país sud-americà. “Serà una espècie d'oficina comercial, que farà de mitjancera per aconseguir clients”, explica David Martí, un dels dos directors de Playbrand. És la primera fase i, si funciona, no es descarta obrir a altres països veïns. “Tenim molt clar que hem d'apostar per la internacionalització”, afegeix Martí. Actualment, estan en la fase de formar l'equip tot i que, d'entrada, preveuen mantenir els serveis i la producció a Girona. “Hi havia una sèrie d'indicadors que facilitaven aquesta entrada a Xile”, apunta el també director, Xevi Montoya. De fet, és quan la tecnologia està implantada que serveis com el de Playbrand tenen sentit, puntualitzava Martí.
Segons explica Montoya, Playbrand acompanya “qualsevol tipus d'organització a relacionar-se amb els seus consumidors, siguin ciutadans, clients o socis a la xarxa”, i afegeix que està “a mig camí entre la consultoria i l'agència”. Des del seu establiment al Parc, al 2010, Playbrand ha tingut un ràpid creixement. Actualment, són onze treballadors –dos dels quals a Barcelona perquè treballen sobre projectes amb seu allà–. Bona part dels clients els tenen a Barcelona i entre els de més dimensió hi ha La Caixa o Ticketmaster. Però també tenen una àmplia cartera d'empreses mitjanes de sectors diversos, per exemple, el Patronat de Turisme de Girona Costa Brava.
Els seus orígens es remunten a 14 anys enrere, quan en l'entorn de la UdG es va crear la marca Unidiversitat, que donava avantatges i descomptes per a la gent universitària. Entre ells, un producte estrella, la targeta unidiversitat amb La Caixa, que encara funciona. Comença sent una associació d'estudiants i es converteix en un projecte de negoci.
Les ‘Nits' innovadores
El Nits és un esdeveniment de relacions públiques de Playbrand amb la voluntat que repercuteixi en la societat i amb un sentit ampli sobre innovació. Han fet 24 sessions i sempre a l'hotel Nord 1901, amb el suport del Parc, i consta sempre d'una ponència principal seguida d'un tastet gastronòmic que té algun component innovador. La propera sessió de Nits serà el 25 d'abril, amb la ponència de l'il·lustrador Conrad Roset, i la presència també de l'empresa de Santa Coloma de Farners Joi d'Art, que explicarà el projecte de comerç electrònic.