Economia

Prima-Derm obrirà un centre a Barcelona de cosmètica a mida

El laboratori català disposa de dues botigues similars a París i a Sofia amb l'objectiu d'ajudar a difondre unes cremes que es personalitzen a partir d'una anàlisi de l'ADN

L'empresa de Gavà dedica molts recursos a R+D i disposa de 370 patents pròpies

La firma Prima-Derm preveu obrir aquest abril a Barcelona un centre de venda i divulgació de la seva gamma de productes més recent i innovadora basada en la cosmètica genòmica. Serà la tercera botiga de la marca després de la de Sofia (Bulgària) i París (França) –aquesta última acaba d'inaugurar-se fa un mes i mig–. Aquests establiments són els primers d'una xarxa les característiques de la qual els directius de la firma no s'atreveixen a precisar en espera dels resultats. Tot i això, d'entrada es mostren oberts a fer-la créixer amb socis financers o franquiciadors.

One.gen és una línia de cosmètics de nova generació basats en les solucions a mida a partir d'una anàlisi de l'ADN de la persona. El punt d'arrencada és la presa d'una mostra de saliva de la qual s'estudien fins a 35 indicadors relacionats amb la pell; es tracta de saber si el cos dóna les instruccions adequades en qüestions com ara les arrugues, la longevitat, l'estructura de la pell, les intoleràncies, la toxicitat cutània, la pigmentació i l'acumulació de greix. En funció d'aquest estudi es fa un mapa de la pell, que també es nodreix d'informació sobre hàbits alimentaris, i es proporciona una resposta tòpica adequada. “Li estem donant al cos el que demana”, explica Pilar Villacampa, directora de màrqueting de la firma. L'empresa garanteix als clients resultats comparables en 21 dies. “Amb el nostre tractament no es perd l'expressivitat ni l'àngel de la persona”, assegura el director general de Prima-Derm, José Manuel Pascual. La novetat d'aquesta proposta ha fet que Prima-Derm hagi optat per l'obertura de centres on, a més de comercialitzar el producte, pot fer pedagogia sobretot entre els col·lectius prescriptors: farmacèutics, dermatòlegs, metges d'estètica i cirurgians plàstics.

El fet és que només un nombre molt reduït de laboratoris al món ofereixen solucions en el camp de la cosmètica genòmica. Per això, Prima-Derm ha agafat aquesta línia de productes com el motor del seu creixement exterior, “és la que més interessa fora”, reconeix Pascual. Actualment, el 20% dels 10 milions que el laboratori va facturar el 2014 són vendes a l'estranger i l'objectiu és arribar al 40%. Serà possible gràcies als acords que s'estan tancant amb distribuïdors locals de Mèxic (on desembarcaran aquest març), Xile, el Brasil, Rússia, l'Azerbaidjan, el Vietnam i Hong Kong.

Fins ara els productes més internacionalitzats de Prima-Derm eren els de la línia Singuladerm, cosmètics de tractament dermatològic per a problemes específics i de venda en farmàcies. Aquests articles es comercialitzen a Itàlia –gràcies a un acord amb els laboratoris Sigma-Tau–, a França, als Estats Units i als països del Benelux, amb una delegació pròpia a Amsterdam.

Fins al moment present, la gamma de productes Singuladerm és la que genera la major part de les vendes (8,5 milions d'euros el 2014). One.gen, la més jove de les marques, ven a penes mig milió d'euros, i la resta s'han d'atribuir a la tercera gamma del laboratori: Skin Method. Aquesta última és una línia de productes amb una clientela més àmplia que es comercialitza en grans centres Carrefour, amb demostracions i consells de cura de la pell.

El laboratori de Gavà dedica molts recursos a la recerca i ja disposa de 370 patents pròpies, bàsicament molècules i principis d'alliberació, “que són una base molt potent”, subratlla Pascual. Els diferents productes de Prima-Derm es basen en la cosmètica molecular que des dels anys vuitanta va desenvolupar Lipotec.

Facturació

10 M€

Treballadors

90

Any de fundació

2008

Prima-Derm té dos biòlegs destinats al vaixell d'investigació oceanogràfica ‘Hespérides' del CSIC amb la missió d'agafar mostres i trobar noves molècules.
La Història

Lipotec, en l'origen

Prima-Derm va néixer fa sis anys, quan el laboratori Lipotec va decidir tenir marca pròpia. Fins llavors exercia com a proveïdor de grans firmes com ara Unilever i L'Oréal. Lipotec va ser creat el 1987 pels científics José María García Antón i Antonio Parente Dueña amb la idea de millorar les fórmules que hi havia en la indústria. Es van concentrar en nous principis actius i en vehicles per portar les molècules al lloc on han de ser alliberades.

El 2012, la química Lubrizol, propietat de Warren Buffett, va comprar Lipotec.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Prima-Derm obrirà u centre a Barcelona de cosmètica a mida

Publicat a