Economia

Codelearn, la Masia del MWC

Tothom en aquest país hauria de saber programar un ordinador... perquè t'ensenya a pensar”. Aquesta frase atribuïda al fundador d'Apple, Steve Jobs, bé podria ser el lema fundacional de Codelearn, una empresa catalana especialitzada a formar nens en la programació. La proposta de les seves acadèmies és precisament que els infants aprenguin a programar, i ho facin de manera divertida.

Segons Albert Sellarès, director del centre Codelearn a Sant Gervasi, a Barcelona, l'objectiu dels cursos i de les activitats que proposen és que els nens interioritzin el pensament computacional i “que treballin la ment més a nivell d'enginyeria”. Això els permetrà, diu, desenvolupar habilitats com ara descompondre un problema gros en altres de petits per afrontar-los més fàcilment. A més, afegeix que els nens “aprenen a espavilar-se davant d'un repte i a mantenir l'atenció”.

“La programació no és una competència que hagi de saber només un informàtic”, assegura Sellarès, que ho compara amb altres llenguatges, com ara les matemàtiques o la lectura i l'escriptura, que, durant molts anys, no van estar
a l'abast de la majoria de la població i que ara són
determinants en tots els àmbits.

Per tant, segons els impulsors de Codelearn, el pensament computacional és una eina de present i de futur per als infants. Segons defensen, els ajuda a aprendre i a desenvolupar habilitats. Sellarès afirma que es tracta de “despertar la creativitat dels nens”. En aquest sentit, posa de manifest que molts d'ells són aficionats a jugar a videojocs, cosa que, si es fa en excés, preocupa els pares. Codelearn els dóna l'oportunitat, diu, de girar els papers i que el dels nens sigui més actiu, “que creï alguna cosa que li serveixi”.

A més, a ningú se li escapa que cada cop més nous llocs de treball creats estan relacionats amb les noves tecnologies. I, a l'horitzó, s'albira que aquest sector encara pot créixer més en els propers anys. Per tant, adquirir aquestes competències també pot ajudar els nens, quan creixin, a afrontar el seu futur laboral amb més garanties.

Altres disciplines.

Però Sellarès insisteix que la programació no és útil només per als informàtics o professionals de les noves tecnologies. El director del centre de Sant Gervasi de Codelearn defensa que cada cop són més les professions que requereixen alguna noció sobre la qüestió. Per exemple, diu, dissenyadors, arquitectes o metges treballen amb programes informàtics que els permeten, amb coneixements més o menys bàsics de programació, automatitzar tasques. I aquesta és una competència “que a tothom ens interessa”, segons diu.

La proposta de Codelearn està pensada per a nens d'entre 7 i 18 anys. Els materials i la plataforma s'han creat amb l'objectiu que aprendre resulti divertit i estimulant per als nens d'aquestes edats. Així, quan un nen entra per primer cop a la plataforma que han concebut els responsables de Codelearn escull un personatge que el representarà durant els cursos i activitats a l'acadèmia. A més, la plataforma està dissenyada com si fos un videojoc en el qual van superant etapes i passant pantalles. Si fan els exercicis, sumen punts i, amb aquests, poden aconseguir premis -objectes que imprimeixen amb una impressora 3D que tenen al centre-. Això, segons Sellarès, els motiva a seguir activament el curs i fer els exercicis que els posen com a deures.

Codelearn té actualment tres centres, dos a Barcelona i un a Manresa. Els plans de futur són créixer amb més acadèmies a diverses ciutats catalanes amb vistes al curs vinent, que comença al setembre. S'obriran en règim de franquícia, ja que és així com està dissenyat el pla d'expansió de la companyia. Tampoc es descarta ampliar el rang d'edat, tot i que Sellarès deixa clar que s'haurien d'ajustar els cursos i les activitats perquè ara tot ho tenen molt pensat per als nens d'aquestes edats.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a