Economia

Seebook: tocar el llibre electrònic

Digital Tangible ofereix als lectors l'opció d'un llibre electrònic amb suport físic, que es ven a les llibreries convencionals

Als avantatges evidents del llibre electrònic, com el fàcil emmagatzematge, el preu o la sostenibilitat de la seva producció, algú hi podria oposar la seva immaterialitat. SeeBook, un llibre electrònic amb presència física, creació de Digital Tangible, resol aquesta mancança.

SeeBook és una mena de retorn del digital al món real, “en què el llibre electrònic es pot vendre tangiblement a les llibreries de sempre” explica Rosa Sala, sòcia fundadora de l'empresa i escriptora, que ha experimentat la sensació que suposa per a l'autor promocionar un llibre produït només en digital i que no el pots oferir en presentacions. El funcionament d'aquest nou enginy és ben senzill: a l'interior d'una targeta d'11,5 cm d'ample i 18 cm d'alçada hi ha un codi QR que es pot escanejar, o un codi alfanumèric que es pot introduir a mà a la web seebook.eu. A partir d'aquí, el lector es pot baixar el llibre electrònic tantes vegades com vulgui, als dispositius que triï, sense necessitat de donar-se d'alta a cap plataforma i jugar amb noves possibilitats, com enviar l'e-book per correu postal o deixar-hi una dedicatòria. Altres avantatges són l'ex libris dissenyat per un artista que conté, que li dóna categoria de col·leccionable i materials extra, com entrevistes amb l'autor o fins i tot capítols descartats. Una manera, com diu Rosa Sala, “d'incrementar el valor al text.”

Digital Tangible ha desenvolupat el concepte del Seebook, amb una variant de continguts de música, que permet baixar-se música en MP3 amb el mateix mètode i catàlegs d'empreses, l'avanbook. Com explica Sala, “molts empresaris acudeixen a fires, on tenen contacte amb altres empresaris que no coneixen i als quals els donaran costosos catàlegs que no tindran la certesa que no es llencin”. Amb l'avanBook, a banda de l'estalvi evident en la comunicació del que és l'empresa, “fem traçable el que és tangible: hom pot saber si la gent s'ha descarregat el catàleg, quins punts li han interessat, des d'on ho ha fet, etcètera. I així es tenen dades per construir una estratègia comercial”. Una empresa del sector de la construcció ja ha experimentat amb aquesta nova eina. Un altre projecte que vol materialitzar Digital Tangible són cursos de formació, en què es combinaria PDF amb vídeo. La firma ja ha aconseguit un contracte per produir un curs de narrativa. Rosa Sala considera que “aquest segment de mercat és molt prometedor, ja que ens permetria adreçar-nos a qualsevol expert”.

Seebook disposa d'un catàleg de 52 llibres que s'han escampat per 150 llibreries de tot Espanya. Hi trobem títols molt ben acollits pel lectors-Victus d'Albert Sánchez Piñol, Trilogía de la ocupación de Patrick Modiano o Wonder d'R.J. Palacio- i noms ben arrelats al teixit editorial, com Anagrama, La Campana o Siruela, per esmentar-ne només uns quants. Al llarg d'aquests mesos de circulació, el Seebook ha demostrat que és prou atractiu com a objecte de regal, segons han palesat els llibreters, que amb el Seebook han abandonat la mirada escèptica que tenien sobre el llibre electrònic, entre altres coses perquè aquest nou suport els ofereix un marge més gran que el de l'e-book convencional, un 35%. Pel que fa al vincle amb l'editorial física, Digital Tangible en rep una tarifa per la tirada de cada títol, i s'enduu el 50% del preu de venda des del primer exemplar.

Digital Tangible té previst enguany atènyer unes vendes de 35.000 euros, per fer un gran salt l'any vinent, on es podria superar el llistó de 150.000 euros. Rosa Sala pensa que la presència de Seebook a la gran festa del llibre, Sant Jordi, on aspira a seduir els lectors més inquiets, amb signatura d'autors inclosa, pot ser una passa decisiva per consolidar aquest suport en el panorama de l'oferta editorial. A part, Digital Tangible, que ja disposa de representació a diversos mercats de l'àrea llatinoamericana, pensa fer el salt a un altre àmbit lingüístic, el de la llengua alemanya. “El mercat d'Alemanya és per molts motius idoni, amb un públic de lectors en digital d'edat mitjana, entre 50 i 60 anys, i que tradicionalment està avesat a regalar llibres en qualsevol tipus de situació”, com diu Rosa Sala.

Editar autors novells

Tot i que l'objectiu no és esdevenir una editorial, Digital Tangible ha volgut que el SeeBook sigui el vehicle per donar a conèixer nous autors, que a més tenen com a vehicle per aconseguir lectors les biblioteques de la xarxa del Consorci de Biblioteques de Barcelona i cinc de municipals, que han signat amb Digital Tangible un conveni pel qual aquests establiments públics posen a l'abast dels lectors llibres digitals físics. En la primera tongada, han estat sis els autors editats, a través de Seebook Difusió, amb codi obert. Aquest acord cobeja facilitar a l'usuari la transició del llibre de paper al digital, però amb targetes tangibles que segueixen donant sentit a la visita presencial a les biblioteques.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Seebook: tocar el llibre electrònic

Publicat a