Economia

Tabletech capgira els menús

Acaba de tancar una ronda de 67.200 euros en la plataforma Crowdcube

Van crear l'empresa el 2011 però el mercat, explica Pablo Mas-Bagà, encara no estava preparat. La idea de Tabletech, la va importar un dels seus socis, Alejandro Fresneda, dels Estats Units. El concepte d'entrada és senzill. Una carta que no només digitalitza els continguts, sinó que permet segmentar la informació –per exemple amb aquells aliments que són aptes per a celíacs– i millorar la gestió de la comanda, perquè quan arriba el cambrer els clients ja tenen tota la informació sobre l'oferta. “I redueix el temps d'espera i per tant augmenta la rotació i el negoci per als establiments”, explica Mas-Bagà.

Però a pesar d'aquests beneficis la comercialització no va ser fàcil en els inicis, “perquè aquest és un producte molt innovador dirigit a un sector molt conservador”. Ara el context ha canviat, explica l'emprenedor: “En aquests anys ha crescut molt el coneixement d'aquest producte i ara ens truquen establiments interessats a oferir aquest servei als seus clients.” A més, amb aquest element el restaurant pot fer promocions selectives per a grups d'edat o, per exemple, “si una taula demana peix els pots enviar una promoció de vi blanc”.

Amb aquest mateix principi de millorar la gestió i augmentar el consum, aquesta carta digital es dirigeix també als hotels, i aquesta és una línia de negoci que Tabletech espera potenciar en els pròxims mesos. Aquí el menú digital permet a aquests hotels, diu l'emprenedor, “incrementar la despesa que fa el client en els serveis que ofereix l'hotel i que moltes vegades no s'usen perquè es desconeixen o per culpa de la barrera de l'idioma”.

“En canvi, si el client es troba una tauleta tàctil a l'habitació amb tota la informació dels serveis que ofereix l'hotel i fins i tot la possibilitat de contractar-los en el moment, tots aquests problemes desapareixen”, explica el soci de Tabletech.

La firma ultima, a més, el llançament d'una aplicació que permetrà tenir accés a tota aquesta informació a través de qualsevol mòbil i que està pensada sobretot per a aquest perfil de client hoteler. “El nostre focus se centra sobretot en establiments de quatre o cinc estrelles que volen donar un plus als seus clients”, indica Mas-Bagà.

Un perfil diferent al dels restaurants, ja que aquí la firma es dirigeix sobretot a establiments d'un preu mitjà, d'entre 15 i 40 euros. Per a aquests restaurants Tabletech també fa un pas més enllà i els ofereix el que anomenen menú digital, és a dir, que permet que els seus clients facin també la comanda a través de la tauleta tàctil.

La firma acaba de tancar, a més, una ronda de finançament a través de la plataforma de micromecenatge Crowdcube que els ha reportat 67.200 euros que els emprenedors destinaran sobretot a potenciar la seva tasca comercial. L'objectiu és reforçar la seva presència al mercat local i alhora continuar servint als altres països on està present –“perquè ens van venir a buscar clients d'allà”– i que són Mèxic, el Panamà i Noruega.

Tabletech espera acabar l'any amb una quarantena de clients i tancar amb una facturació d'uns 90.000 euros. Al gener els emprenedors esperen tancar una operació que els suposaria l'entrada de 150 establiments més.

Publicat a