transports
Les cambres volen el traspàs de l'aeroport de Girona
El Consell de Cambres de Catalunya va demanar que els aeroports secundaris passin a ser de la Generalitat “amb urgència”
Aposten també per una política privada de les taxes
El Consell de Cambres de Catalunya, que agrupa les tretze cambres que hi ha al país, va reclamar ahir el traspàs dels aeroports secundaris de Girona, Reus i Sabadell a la Generalitat. A més, demanen que es desclassifiquin aquests tres aeroports d'interès general de l'Estat, com a pas previ al traspàs i tal com preveu l'Estatut. Pel Consell de Cambres, la gestió que està fent el Ministeri de Foment “no és tan positiva com hauria de ser”, i la transferència permetria buscar solucions efectives als problemes que tenen els aeroports catalans. D'aquesta manera, opinen, s'asseguraria el seu potencial com a portes d'entrada del turisme a Catalunya.
També fan menció de les taxes aeroportuàries, un dels grans cavalls de batalla en la negociació del nou model aeroportuari. Segons les cambres, Aena només planteja que tinguin la consideració de prestacions públiques patrimonials i que per tant siguin establertes pel govern espanyol. Això, segons les cambres, anirà en detriment de la flexibilitat que creuen que hauria de tenir cada aeroport per decidir els seus propis preus. Per tot plegat també sol·liciten que se segueixi una política de preus privats en les taxes aeroportuàries, de manera que els aeroports competeixin entre ells de manera real i amb les seves pròpies polítiques comercials en funció de les necessitats territorials.
LA XIFRA
El PSC no vol desaprofitar les rebaixes
L'exsecretari de Mobilitat Manel Nadal va criticar ahir el govern, perquè al seu parer desaprofita oportunitats que planteja l'Estat per avançar en les condicions de l'aeroport de Girona. Nadal, del PSC, va dir: “Girona mereix una actitud negociadora del govern, i demanem que acceptin parlar amb el ministre Blanco respecte als anuncis que ha fet”. Manel Nadal ha insistit també que la fita final ha de ser el traspàs de la infraestructura a la Generalitat, però que això es pot negociar mentre s'avança en altres aspectes. Del comitè de rutes que proposa Foment, ha explicat: “Si és perquè les entitats territorials hi tinguin poder de veritat hi estic a favor, però per fer de comparsa no val la pena”, i ha exigit a l'Estat que, a part de rebaixar tarifes, posi diners per a la promoció de l'aeroport.