Societat

Els socis aproven el patrocini de Qatar

Un total de 697 han votat a favor, 76 en contra i 46 ho han fet en blanc

Llum verda als pressupostos 2011/12, que preveuen uns beneficis de 20,1 milions

Els socis compromissaris del Barça han acceptat que les samarretes del Barça duguin publicitat de Qatar. Un total de 697 han votat a favor, 76 en contra i 46 ho han fet en blanc en l'assemblea general ordinària que se celebra aquesta tarda.

El primer punt dels tres projectes que la junta directiva ha decidit sotmetre a votació per part de l'assemblea de compromissaris, l'acord de patrocini amb l'empresa Qatar Sports Investment (QSI), ha rebut el vistiplau de l'assemblea. El vicepresident econòmic, Javier Faus, ha estat l'encarregat d'explicar els detalls de l'acord amb QSI, de la qual en depèn la Qatar Foundation, entitat que promou projectes socials, educatius i d'investigació científica i que des d'aquesta temporada llueix el seu logotip a la samarreta del primer equip de futbol.

El vicepresident econòmic ha apuntat que la Junta ha decidit posar publicitat a la samarreta del primer equip i no triar una altra alternativa perquè “té un impacte econòmic molt substancial”. D'altra banda, Javier Faus ha explicat que un dels objectius era arribar a un acord que fos reversible per tal que “una futura junta pugui canviar aquesta decisió”. “Volíem solucionar els problemes econòmics sense que fos irreversible”, ha assegurat Faus, que ha afegit que Qatar Sport Investment oferia un contracte de patrocini que finalitzarà quan acabi el mandat.

A l'hora de parlar del contracte, la junta va imposar set condicions innegociables: que fos compatible amb els valors del Barça, compatible amb Unicef, que fos la samarreta millor pagada del món, que hi hagués una absoluta seguretat de solvència amb un aval bancari, que es tanqués de manera immediata, que hi hagués un pagament rellevant a la temporada 2010/11 -que va ser de 15 milions d'euros- i que se signés per cinc anys. A més, l'acord també estableix que a partir del tercer any el FC Barcelona podrà escollir si la samarreta continua portant el logotip de Qatar Foundation o un altre.

L'acord, com ha explicat el directiu Javier Faus, suposarà uns ingressos per al club blaugrana en els pròxims cinc anys de fins a 171 milions d'euros, que es reparteixen en 15 milions (2010/11), 26 milions (2011/12), 29 milions (2012/13), 30,5 milions (2013/14), 32 milions (2014/15) i 33,5 milions (2015/16), a més de 5 milions i mig més d'euros en el cas de guanyar una Lliga de Campions en aquest període.

Abans, el president Sandro Rosell ha fet balanç davant dels socis compromissaris d'una temporada “històrica”. Els èxits esportius (16 títols) han compartit protagonisme amb les decisions econòmiques, patrimonials, socials i institucionals.

El vicepresident Javier Faus ha presentat els resultats econòmics corresponents a la temporada 2010/11, els quals inclouen uns ingressos rècord de 473 milions i unes pèrdues de 9,3 (14,8 menys de les previstes). L'aprovació ha estat massiva.

Els socis compromissaris també han aprovat amb un 94% dels vots favorables els pressupostos presentats per Antoni Rossich, director general del Club, que preveuen uns beneficis de 20,1 milions. “Són uns pressupostos prudents i realistes”, ha indicat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.