Administracions

barcelonès

El PP i CiU actuen per reactivar el port de Badalona sense parlar de privatitzar-lo

Xavier García-Albiol (PP) i Ferran Falcó (CiU) reclamen al govern un augment de la concessió

El PP maniobra per controlar el consell d'administració del port

La concessió administrativa del port de Badalona expira d'aquí a vint anys, una període que s'entreveu curt als ulls de possibles inversors privats que vulguin amortitzar una inversió de pes en la infraestructura. Revitalitzar el port passa, segons el parer de tots els partits polítics locals, per aconseguir que la Generalitat n'allargui la concessió, com a mínim quinze anys més.

Ahir, l'alcalde, Xavier García Albiol, i el líder de CiU a Badalona, Ferran Falcó, van traslladar al director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, la necessitat que el govern atengui la demanda. De la seva resposta podria dependre que la societat Marina Badalona trobi l'inversor que ha de construir l'hotel, el centre de convencions i la zona comercial. La reunió d'ahir, feta a instàncies de CiU, va servir, segons Falcó, “per posar fil a l'agulla”.

La Generalitat podrà respondre a la demanda si Marina Badalona demostra un desequilibri econòmic. Segons el conseller delegat de la societat, Francesc Panella, aquest desequilibri és més que evident. El preu inicial que es va pressupostar, de 64 milions d'euros, s'ha disparat fins als 128 milions (ja s'hi han invertit 111 milions). La causa, per Panella, és la necessitat no prevista d'invertir 29 milions en la descontaminació dels terrenys en què es troba el port, a més d'altres obres d'infraestructures que no es preveien.

L'ampliació de la concessió va ser el tema estrella de la trobada d'ahir. No es va parlar de la possibilitat de privatitzar el port en el futur, un desig de CiU que podria arribar a ser secundat pel PP. Tirar-lo endavant, però, no seria senzill. Caldria el consens entre l'Ajuntament de Badalona i el Consell Comarcal del Barcelonès, copropietaris del port. Un projecte d'aquesta envergadura hauria de passar pel filtre d'una junta general d'accionistes de Marina Badalona, en la qual el PP i CiU, ara per ara, no sumen la majoria suficient.

Els dos partits podrien arribar a tenir majoria, en canvi, al consell d'administració de Marina Badalona. Ja s'han proposat els set representants del Consell Comarcal (s'ha ignorat completament el PP) i ara els populars contraatacaran i es reservaran la majoria de les set places que corresponen a l'Ajuntament, un moviment que CiU haurà de tolerar i subscriure en un ple municipal. L'alcalde és el membre número quinze.

LA XIFRA

128
milions d'euros
costarà construir el port de Badalona, la qual cosa representa el doble del pressupostat.

LA FRASE

El port de Badalona és una infraestructura que s'ha de reflotar i ho haurem de fer entre tots
Ricard Font
director general de transports i mobilitat de la generalitat

Escola de vela a l'antiga llotja

El director general de Transports i Mobilitat també va visitar el Club Natació Badalona per conèixer el projecte de convertir l'antiga llotja de pescadors en una escola de vela. Aquest equipament va deixar de ser llotja el 2009 i des de llavors està sense utilitat i en un important procés de degradació. El Club Natació vol invertir-hi 100.000 euros per rehabilitar-lo i reconvertir-lo en un hangar per guardar-hi les embarcacions i també posar-hi vestuaris, aules i oficines. El representant de la Generalitat va aplaudir el projecte i va anunciar un concurs públic per promoure'l, com a molt tard, a començaments del 2012.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.