Infraestructures

SIXTE CAMBRA

PRESIDENT DE L'AUTORITAT PORTUÀRIA DE BARCELONA

“La nostra prioritat és la connexió amb França”

El corredor ha d'arribar a Algesires per connectar amb l'Àfrica

La infraestructura generarà riquesa al territori

Des de principi d'any, Sixte Cambra és el president del Port de Barcelona, una infraestructura que es configura com a porta d'entrada i de sortida prioritària de mercaderies.

Quina importància té per al Port de Barcelona la decisió que ha de prendre Brussel·les?

És una decisió molt important perquè es fixaran quins són els projectes prioritaris i, per tant, es marcarà on es destinaran els recursos econòmics els propers anys. És evident que per al Port de Barcelona el corredor del Mediterrani és una infraestructura fonamental.

Creu que la Unió Europea prioritzarà aquesta infraestructura?

Sí, perquè és indiscutible que el corredor del Mediterrani crearà riquesa en tot aquest territori.

Tenen quantificat el volum de negoci que generaria?

De moment no ho hem quantificat.

Quin avantatge aportaria al Port de Barcelona?

Pensem que el projecte del corredor s'ha d'acompanyar dels accessos viaris i ferroviaris del Port de Barcelona. És a dir, la redacció que s'aprovi el proper 19 d'octubre haurà d'exigir que es facin aquests accessos tan necessaris per al port, dels quals ja tenim el projecte constructiu, però encara no s'han posat a licitació.

Així doncs, la nova terminal del Port de Barcelona haurà de començar a funcionar amb accessos provisionals?

Sí, però com vostè ha dit són provisionals. Calculem que la solució plantejada pel Ministeri de Foment no es pot allargar més d'un any i mig. Es tracta que les vies vagin des del port fins al carrer A, on connectarà amb el ramal de mercaderies.

I si aquesta solució provisional s'allargués més del previst?

Caldria buscar altres solucions, també provisionals, com ara estudiar un desdoblament de la línia de mercaderies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). De fet, ja estem elaborant un projecte que dirà si és viable o no aquest desdoblament.

N'hi hauria prou que el corredor arribés fins a València, o hauria d'anar fins a Algesires?

No puc amagar que la prioritat com a Port de Barcelona és la connexió amb el sud de França. Tanmateix, és molt important que el corredor arribi fins a Algesires perquè estaríem parlant que el nord d'Europa i el nord d'Àfrica estarien connectats.

Mentre aquesta infraestructura no arriba, quines noves connexions ferroviàries s'estan promovent?

S'està treballant perquè l'any vinent es pugui consolidar una línia amb Tolosa de dues o tres freqüències setmanals que actualment està en proves.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a