La Generalitat reduirà les ajudes a la rehabilitació d'habitatges
El director de Qualitat de l'Edificació i Rehabilitació d'Habitatge, Jordi Sanuy, afirma que el nivell d'ajudes del Pla del Dret a l'Habitatge 2009-2012 “no es podrà mantenir”
La Generalitat ha d'atendre, aquest any, pagaments per valor de 52 milions d'euros corresponents a ajudes concedides en anteriors convocatòries
La Generalitat reduirà les ajudes a la rehabilitació d'habitatges en el marc de les limitacions pressupostàries, segons el director de Qualitat de l'Edificació i Rehabilitació d'Habitatge, Jordi Sanuy.
En una entrevista de la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona, Sanuy argumenta: “En les ajudes passem per un moment difícil, fruit de les dificultats financeres i la crisi econòmica. Resulta evident que el sistema d'ajudes que es va implantar amb el decret 13/2010 del Pla del Dret a l'Habitatge 2009-2012 no es podrà mantenir”.
Qualifica el 2011 d'“any de transició”, i assenyala que enguany la Generalitat ha d'atendre pagaments per valor de 52 milions d'euros corresponents a ajudes concedides en les convocatòries relatives als exercicis 2007, 2008, 2009 i 2010.
També repassa que en els últims anys l'administració només ha tingut capacitat econòmica per atendre entre el 60 i el 70% de les sol·licituds, per la qual cosa es pregunta “quin sentit té convocar ajudes del 25, 45 o 60%” de la inversió si després no es poden afrontar les peticions.
El decret 13/2010 recull les ajudes de la Generalitat a la rehabilitació d'habitatge, que poden ser subvencions o préstecs protegits.
Segons el text, les actuacions que es poden acollir són les que resolguin problemes estructurals, les que permetin arribar a condicions d'habitabilitat, les que adaptin les instal·lacions d'un immoble a la normativa vigent, les que millorin l'accessibilitat i les que millorin l'aïllament tèrmic i acústic.