Editorial

L'esperat acord amb Ryanair

Ha passat el que havia de passar. Si el govern de la Generalitat ha arribat finalment a un acord amb la companyia Ryanair per recuperar les rutes des de l'aeroport de Reus i sumar-ne de noves des de l'aeroport de Girona és perquè a totes dues parts els interessava. L'anunci del preacord, que depèn encara d'alguns aspectes que no són a les mans dels negociadors, es produeix un any després que el tripartit anunciés un conveni amb la companyia irlandesa que finalment el nou govern va tirar enrere. Entremig hi ha hagut pèrdues de viatges i molta tensió al territori, que no vol renunciar a unes operacions que reporten importants beneficis indirectes al turisme. Per arribar a aquest desenllaç tothom ha hagut de cedir. En primer lloc, la mateixa companyia, que ha rebaixat les pretensions inicials fins al punt de fer-les assumibles per a les institucions implicades. Rebrà una subvenció de 5,8 milions, molt lluny dels 15 que havia demanat inicialment, que aportaran conjuntament la Diputació, la Generalitat i també l'Ajuntament de Girona, que s'incorpora al projecte. A canvi, la companyia aèria garanteix la seva presència durant cinc anys i preveu incrementar el trànsit a Girona fins als tres milions quan hagin transcorregut els primers dotze mesos. A Reus, preveu incrementar la xifra entre cinc-cents mil i nou-cents mil passatgers anuals. Tot plegat queda supeditat a una condició irrenunciable: que Aena no apugi les taxes, ara per ara un fet poc probable tenint en compte que els pressuposts generals de l'Estat seran prorrogats els propers mesos, però caldrà veure si aquest és un compromís ferm. I també, és clar, caldrà veure cap on va el model del Prat, si s'aposta pels vols de baix cost o es potencien els intercontinentals.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.