Una història de superació
TV3 estrena el documental ‘Soufian, el nen que volia volar', sobre un nen vital i esportista, tot i no tenir cames, i que és un gran admirador de Leo Messi
TV3 ofereix aquesta nit un documental sobre la història de superació personal de Soufian Bouyinza Dabbou, un nen d'onze anys vital i feliç que tot i no tenir cames practica diversos esports. Soufian, el nen que volia volar (22.25 h), realitzat per l'equip de Hat Trick Barça, va sorgir a partir de les imatges de la primera trobada entre Soufian i Leo Messi, el gran ídol del protagonista.
El protagonista
Soufian viu a Manlleu amb els seus pares, Mimoun i Ouafae –que, segons TV3, són “magnífics exemples d'integració marroquina a Catalunya”–, i juga a futbol i a bàsquet, fa natació i va amb bicicleta. La seva particularitat és que no té cames. Amb 8 anys i de manera voluntària va decidir amputar-se-les per solucionar un problema de naixement com a conseqüència de la síndrome de Laurin-Sandrow, una malaltia que produeix malformacions a nivell de l'aparell locomotor, unió completa de tota la mà amb una única ungla i duplicitat d'ossos a les cames. Des d'aleshores es mou amb unes pròtesis personalitzades amb dues de les seves grans passions: el Barça i Messi.
Soufian, el nen que volia volar és la història de superació d'un nen ple de somnis, de somriure permanent i una gran personalitat, un autèntic imant de la felicitat. L'actitud positiva amb què afronta el seu dia a dia és una gran lliçó per a l'actual societat de com s'ha d'afrontar el present i el futur. Segons avança TV3, són especialment màgiques les seves trobades en el documental amb Leo Messi i Àlex Monner (l'actor que dóna vida a Lleó, el protagonista de la sèrie d'èxit de TV3 Polseres vermelles, la seva preferida). Els testimonis de tots dos són molt emocionants. En el cas de Messi, els responsables del documental destaquen que les seves converses amb Soufian mostren un Messi completament desconegut per al públic.
Origen del documental
El Soufian va aconseguir ara fa gairebé un any, el 25 de gener del 2011, fer realitat un dels seus grans somnis: fer uns tocs de pilota amb Leo Messi. Les pròtesis del Soufian, que porten el número 10 i el nom de Leo Messi, evidenciaven la seva admiració pel futbolista. Les càmeres de TV3 van recollir aquell moment i quan les imatges van arribar a la redacció de Hat trick Barça va néixer la idea del documental. Mesos més tard, l'equip d'esports de TV3 va tornar a reunir el Soufian amb el seu ídol en la gravació del documental. El Soufian va demanar-li que li dediqués un gol tot picant-se les cames. El jugador, amb total convenciment, li va contestar que l'endemà ho faria. I, efectivament, l'endemà Messi li va dedicar el primer dels seus tres gols contra l'Osasuna, amb el gest còmplice que havien pactat.