Societat

Plataformes de Vilamalla i Perpinyà “concurrents i complementàries”

Representants de la Generalitat i del port de Barcelona van fer un debat a Perpinyà sobre logística pel corredor mediterrani amb la Catalunya del Nord

“El tràfic de mercaderies pel futur corredor mediterrani promet una batalla feroç entre centres logístics del nord i del sud”, preveu el think tank Opencat, organitzador de la taula rodona que ahir es va fer a Perpinyà, a la seu de l'Aglomeració Perpinyà Mediterrània.

Ricard Font, director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, va voler aclarir d'entrada que entre les plataformes sud-catalanes i la de Perpinyà Saint Charles “hi haurà complementarietat competitiva”. “Dir que no intentarem fer-nos la competència seria naïf”, va explicar; a més, va afegir que el govern català redimensionarà la de Vilamalla “en funció dels agents que la utilitzin i també del que facin les plataformes veïnes”. Responia així a Romain Grau, vicepresident de la plataforma Perpinyà Mediterrània Saint Charles, que va afirmar: “Estem molt pendents i en sintonia amb el que es fa des de Barcelona”, i va dir que desitja que s'avanci en la construcció “d'un pol logístic major de Barcelona a Perpinyà”. El director d'aquesta plataforma nord-catalana, Georges Jordan, va explicar: “La competència, per a nosaltres, no ve de la Catalunya sud, sinó del nord d'Europa i de l'Estat francès.”

El sotsdirector del port de Barcelona, Santiago Garcia Milà, va dir que, de grat o per força, “la complementarietat ve donada per la geografia”, i hi va afegir: “Estem en ple corredor mediterrani, que a la llarga esdevindrà una nova Holanda pel tràfic de mercaderies.” I va concloure: “Per decisió europea estem obligats a anar junts pel corredor.”

LA FRASE

Hi haurà col·laboració, però dir que no ens farem la competència seria naïf
Ricard Font
Director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat

LA FRASE

La competència, per a nosaltres, no ve de la Catalunya sud, sinó del nord de l'Estat francès i d'Europa
Georges Jordan
Director de la plataforma Perpinyà Mediterrània

Plataforma transfronterera

Una plataforma logística Perpinyà-Figueres-Girona, coordinada, “amb tres centres dedicats a la implantació d'empreses logístiques associats a terminals de transport combinat a Vilamalla, el Voló, Perpinyà Saint-Charles, i eventualment un quart centre a Ribesaltes, un aeroport internacional a Girona, un altre a Perpinyà i un bon enllaç per carretera i ferrocarril, podria ser competitiva”, segons Opencat, que es defineix com un “think tank independent de gent de Perpinyà, Figueres i Girona”. Segons aquest grup presidit pel nord-català Vincent Dumas, “la pertinença a dos estats diferents constitueix un gran avantatge quant a la seva competitivitat”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.