cultura

cinema

Bellsolà roda al centre de Girona amb Carlos Núñez

El gaiter fa un cameo a ‘Dos a la carta', el segon film del gironí, de qui Núñez lloa l'energia, el sentit de l'humor i la capacitat d'improvisació

Van rodar al Barri Vell i a la Gran Via de Jaume I

“Robert Bellsolà és un gran amic i amb ell vam estar rodant tres anys al Brasil el documental Brasil somos nós, per al qual era la persona perfecta, perquè és l'únic director que conec amb aquesta energia, aquest sentit de l'humor i aquesta capacitat d'improvisació, imprescindible per rodar al Brasil, on vam anar a deixar-nos menjar.” Ho deia ahir el gaiter gallec Carlos Núñez en una pausa del rodatge de Dos a la carta, la segona pel·lícula de Robert Bellsolà, al pont de Pedra de Girona. En aquest espai tan cèntric i envoltat de curiosos, l'equip de Bellsolà rodava una escena també amb bones dosis d'improvisació: Núñez, que fa un cameo en la pel·lícula interpretant-se a ell mateix, està al mig del pont, amb la seva gaita, fent una entrevista amb una periodista –en realitat, una autèntica periodista de Televisió de Girona, que va anar ahir a cobrir informativament el rodatge i va acabar apareixent a la pel·lícula– sobre la música que va compondre per a la Vuelta a Espanya. I al mig de l'entrevista, irrompen en l'escena tres dels actors principals de la pel·lícula, Adrià Collado, Andoni Agirregomezkorta i Marcel Tomàs, com els típics vianants que, quan veuen una càmera i un famós, no poden evitar ficar-se pel mig per saludar els col·legues. I tota aquesta escena té com a fons una autèntica i genuïna postal de Girona, amb les cases de l'Onyar i la catedral al darrere del gaiter.

De fet, aquest és un dels objectius declarats de la nova pel·lícula de Bellsolà: “Anem fent postals de Girona perquè estem venent territori amb tota la intenció del món”, explica el cap de producció de la pel·lícula, Lluís Malet. Es tracta de vendre la ciutat com a destinació turística, amb la implicació de diverses marques comercials locals que “han entès que la pel·lícula representa una promoció de Girona i per això hi han entrat”. Al costat d'Estrella Damm, Tous i Cederroth, hi ha també el Grup Pous, Cafès Cornellà, Garatge Andreu, Gros Mercat i l'Antiga Casa Bellsolà, entre altres marques que han col·laborat en el brandfunding de Dos a la carta, a canvi que els seus logotips i productes apareguin en els crèdits o en alguna escena de la pel·lícula. Aquestes aportacions privades, juntament amb la col·laboració de l'Ajuntament de Girona, la Diputació i altres empreses i institucions, han fet possible la pel·lícula, amb un pressupost de 600.000 euros.

Bellsolà i el seu equip van continuar rodant ahir en escenaris del Barri Vell i a la tarda tenien previst fer-ho a la Gran Via de Jaume I, en aquest cas simulant que l'acció passava a Barcelona. De fet, el 70% de la pel·lícula té lloc en una casa de turisme rural de les Olives de Sant Esteve de Guialbes, que en el film és un restaurant. El rodatge es preveu que s'acabi el 21 de setembre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.