cultura

“Bellini és una festa”

El tenor canari Celso Albelo debuta demà al Liceu amb ‘La sonnambula'

“Marelli trasllada l'acció en un balneari dels Alps i queda coherent”, diu Albeno

La sonnambula, considerada una de les obres més extraordinàries de Bellini, torna a partir d'avui al Gran Teatre del Liceu després de 27 anys en una reeixida coproducció de Londres i Viena dirigida per Marco Arturo Marelli. Entre el repartiment, de luxe (Juan de Diego Flórez, Patricia Ciofi, Annick Massis, etc.)– hi ha el tenor canari Clso Albelo, considerat el successor d'Alfredo Krauss, que debuta. Albelo, que cantarà en el paper principal d'Elvino els dies 28 de gener; 1, 4 i 9 de febrer, afronta amb il·lusió la cita: “Era un dels grans teatres on em faltava cantar, juntament amb el Metropolitan de Nova York, on debutaré el 2016”. Pel que fa al seu paper, el terratinent Elvino, confessa que té una personalitat del tot oposada a la seva: “És un neci i dóna molt poc joc.” En destaca, però, la gran complexitat musical: “Se situa en una zona molt complicada de cantar, el passatge de la veu, amb sortides a l'agut extrem.” També lloa la bellesa del títol de Bellini, La sonnambula, del 1831, en què les seves melodies “assoleixen el seu desenvolupament melòdic més alt”. “Bellini sempre és una festa”, conclou.

Albelo ha interpretat una quarantena de vegades aquest rol, i també en aquesta mateixa producció de Marelli a Londres i Viena: “És una adaptació molt fresca; trasllada l'acció en un balneari als Alps i la història queda explicada de manera coherent”.

Nascut a Santa Cruz de Tenerife, es va formar al Conservatorio Superior de Música de la seva ciutat, a l'Escuela Superior de Canto Reina Sofía de Madrid i, més tard, amb Carlo Bergonzi, a l'Acadèmia de Busseto. “La veritat és que vaig estudiar història de l'art i no pensava que m'acabaria dedicant a l'òpera; Havia cantat a la tuna i, de mica en mica el meu hobby es va convertir en la meva professió”, explica somrient Albelo, que a l'estiu serà pare per primer cop.

Albelo segueix de prop el procés sobiranista a Catalunya i diu el que en pensa: “No entenc perquè no deixen expressar al poble el que vol; considero que, des de Madrid, s'estan fent molt malament les coses; com a canari, entenc els catalans”.

També debuta en aquesta coproducció el director d'orquestra israelià Daniel Oren, actual director artístic de l'Òpera Verdi de Salern.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia