Cultura

literatura

L'ERAM crea un joc de lectura interactiu

El primer conte de 2puntllibre es pot resseguir fins al 12 d'abril

La prova pilot de 2puntllibre, un projecte impulsat per l'escola ERAM de Girona que vincula la literatura amb les noves tecnologies, es va posar en marxa divendres passat com un recorregut interactiu que es podrà resseguir fins al 12 d'abril. 2puntllibre, que es va presentar el 6 de febrer passat al IV Fòrum del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona, parteix d'un relat escollit per mitjà d'un concurs territorial que narra una història que el lector pot anar descobrint mentre passeja per la mateixa ciutat on es desenvolupa. El relat escollit en aquesta prova, segons la selecció d'un jurat format pels escriptors Josep Maria Fonalleras, Maria Mercè Roca, Mercè Saurina i Marc Plana, és Maledicció, del barceloní Daniel Fernández Galeote, que planteja una narració en diverses etapes, seguint un itinerari físic que inclou la Casa de Cultura, les llibreries Geli, 22 i Les Voltes, o el pont de Pedra. En cada etapa el lector pot consultar el relat per mitjà dels codis QR, que representen la història en formats diferenciats: còmic animat, audiovisual, locució, etc., i en què han col·laborat també Guillem Company, Francesc Rosado i Eudald Espluga. Definit com “un joc transmèdia”, el projecte, que implica comerços i biblioteques, on s'hi trobarà el relat íntegre, es presenta també com una eina d'explotació turística i publicitària.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.