Teidees Audiovisuals

De la gata Misha a la coproducció per ser competitius

Marta Alonso (Barcelona, 1975) va fundar Teidees Audiovisuals, el 2009, amb Sílvia Cortés. Actualment treballen en Misha, la gata violeta, que “és la sèrie que ens va veure créixer”, assegura. Ara estan produint la segona temporada, això vol dir 52 episodis de 7 minuts. També tenen un nou projecte, Sota el sofà, amb bones perspectives: ha estat seleccionat per participar en el Cartoon Forum de Tolosa, al setembre. Diu que “és la Champions League dels pitch” (una mena de mercat de projectes que busquen finançament). Només hi ha quatre projectes estatals escollits, i dos són catalans. Tenen altres projectes, com ara Molang, que fa en coproducció amb Millimages (França). “Som una indústria potent, però del sector audiovisual, som els que patim més –explica–. Per ser competitiu has de fer sèries en 3D, i la televisió no et paga més diners, tot i que el pressupost es duplica o triplica. Per tant, hem de buscar socis a fora.” Les coses canvien molt, i cal adaptar-se: “Les plataformes de Video On Demand (VOD) estan creixent; als Estats Units, la televisió ja ha passat al segon lloc de consum, per darrere de les tauletes.”