Editorial

Treure suc turístic del paisatge

El potencial paisatgístic de l'oferta turística gironina serà un dels plats forts de la participació del Patronat de Turisme Costa Brava Girona a la fira IMTM que avui comença a Tel Aviv. Es tracta d'aprofitar el creixent interès dels visitants israelians, que acudeixen a les nostres comarques atrets principalment per dos reclams: el patrimoni cultural català, farcit amb un ampli llegat jueu conservat en ciutats com Girona, Castelló d'Empúries i Besalú, i el patrimoni natural, que malgrat els excessos urbanístics encara té un atractiu indiscutible. Els espais naturals protegits són, en aquest sentit, un instrument que es pot posar al servei de la promoció del país i l'exemple israelià, una oportunitat per extrapolar el model a molts altres clients provinents d'arreu del món.

Els nostres paratges han estat sempre un puntal essencial de l'oferta turística, però el pas del temps ha demostrat que ja no n'hi havia prou de refiar-se de les platges i del bon clima, que calia apostar per la diversificació i la desestacionalització, per l'especialització i per la qualitat. I el més important és que durant aquesta transformació el paisatge ha deixat de ser per fi un obstacle, que les fórmules del passat es dedicaven a trinxar amb promocions urbanístiques salvatges, i s'ha convertit en un actiu indiscutible. Els visitants ja no es conformen a gaudir de l'entorn com un element complementari, el situen en un lloc prioritari de les seves preferències i en volen gaudir de manera activa durant l'estada. Conscient que aquesta és la carta que cal jugar, el Patronat ha decidit, de manera coordinada amb l'empresariat, intensificar la promoció del territori per treure suc turístic al paisatge.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.