Urbanisme

Estudien com serà el nou carrer que travessarà el parc Central de Girona

El dubte és si seguirà el traçat que tenia el Rafael Masó o resseguirà el lloc que ara ocupa el viaducte

Cal esperar, però, com s'acaba definint l'estació

El sector del parc Central de Girona tornarà tenir en un futur un carrer que el travessi de punta a punta i serveixi per lligar els barris del Güell-Devesa amb Sant Narcís i Santa Eugènia. El primer tinent d'alcalde i responsable del projecte ferroviari, Jordi Fàbrega, admet, però, que el nou vial quedarà supeditat “a quin sigui el planejament final de tot el sector”. Tot i això, confirma que el vial “seria un carrer de més importància que no pas l'antic Rafael Masó”. El nou carrer podria adoptar unes característiques d'eix de comunicació important, per bé que està encara per decidir si anirà des del davant de l'edifici de la Farinera fins al passeig d'Olot, com ja feia el desaparegut carrer Rafael Masó, o si, per contra, resseguirà la traça que ara ocupa el viaducte del tren. En tot cas, el govern municipal ja ha confirmat amb reunions a veïns que el parc Central acabarà tenint més espai de zona verda que no pas tenia en el passat.

Un dels elements clau per prendre aquesta decisió serà conèixer la petja de la futura estació intermodal definitiva que encara és tot una incògnita. El consistori en ple de Girona té prevista una reunió amb al ministra de Foment que hauria de servir per posar dates més exactes a tot el projecte.

LES XIFRES

2012
És l'any
que Adif manté fix per acabar la infraestructura, i preveu que ja hi passaran combois a final d'aquest.
350
milions
era la quantitat que el govern estatal preveia destinar a fer subterrani el traçat del tren convencional.
4
anys d'obres
s'hauran complert aquest agost al sector del parc Central per fer-hi l'estació intermodal.
5
alternatives
de mobilitat s'han estudiat al sector de la plaça d'Europa per permetre els girs que volen els veïns.

La fred retarda el formigonatge

Les baixes temperatures que en les últimes setmanes s'han registrat a la ciutat de Girona han comportat el retard de les obres d'execució de l'estació intermodal del parc Central. La problemàtica generada per les baixes temperatures és que no s'ha pogut dur a terme el formigonatge que estava previst, ja que la fred podria comportar complicacions en la solidesa de l'estructura. Això provoca que encara hagi de finalitzar la impermeabilització total de l'estació, actuació que precedirà el tram final de les obres. A les baixes temperatures s'hi va afegir l'episodi de pluges de fa uns mesos, que també va comportar més retard. Tot i això, els responsables de l'obra asseguren que podran complir igualment els terminis.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.