Economia

empresa

Llagurt es consolida al territori i aspira a tenir 30 botigues els pròxims anys

L'empresa que va néixer a Girona el 2010 i ja té nou establiments rebrà el premi a la millor iniciativa comercial en innovació de la Generalitat

A mitjan 2010, la Glòria Salomó estudiava un màster de Borsa a Chicago quan un dia va acompanyar una companya de feina a buscar postres. Quan va veure que desenes de ciutadans feien cua per comprar una terrina de iogurt li va venir la inspiració. “Ja ho tinc”, va dir per correu a la seva amiga Íngrid Rahola, a milers de quilòmetres de distància: a Girona. Totes dues feia temps que deien que volien muntar un negoci, però fins llavors no s'hi havien decidit. Poc després, al novembre del 2010, Llagurt obria la primera botiga a la Rambla de Girona. Avui, un any i mig després de la primera botiga, han arribat a nou establiments oberts, repartits per capitals de comarca o per ciutats amb més de 30.000 habitants: Girona, Platja D'aro, Vic, Salt (Espai Gironès), Blanes, Mataró, Figueres, Barcelona. Les properes obertures estan previstes a Reus i Granollers.“La idea és que en els anys vinents s'arribin a tenir fins a trenta establiments”, entre els quals no descarten la Catalunya del Nord i Andorra.

Actualment, compten amb 14 treballadors –incloent-hi Glòria Salomó i Ingrid Rahola, de 28 i 27 anys, respectivament– i tenen “força sol·licituds” de persones interessades a obrir una franquícia, “cosa que és bona, perquè genera llocs de treball i riquesa al territori català”, manifesta Ingrid Rahola.

“Volem tenir un producte de qualitat, de quilòmetre zero i proper”, hi afegeix Salomó, que explica com van contactar amb granges de la zona abans de decidir-se pels proveïdors. Al final, van contactar amb dues empreses de Campllong perquè els facilités la matèria primera: el iogurt i la llet. El iogurt és de La Selvatana i la llet, de Llet de Vaca Vaca, respectivament. Pel que fa a la fruita, cada establiment disposa dels seus propis proveïdors “perquè és un producte molt fresc i és millor disposar d'un proveïdor a prop de cada local”. A la primavera, per exemple, es pot arribar als 100 quilos d'una fruita a la setmana. El perfil del client de iogurt és molt ampli i comprèn totes les edats. No obstant això, sí que hi ha uns toppings que “tenen més sortida”: les maduixes, lacasitos, cobertura de xocolata i les Oreo. “Però també la fruita en general”, hi afegeix Glòria Salomó. Íngrid Rahola i Glòria Salomó, imparables mentre preparen la nova temporada que ja és a punt de començar, continuen rebent premis. Des del primer Premi Bancaja, fins al recent primer premi a la millor iniciativa comercial en innovació”, guardó que rebran de mans del president de la Generalitat, Artur Mas, avui, al Palau de la Generalitat.

LA FRASE

Volem tenir un producte de qualitat, de quilòmetre zero i proper
t
Glòria Salomó
cofundadora de llagurt

LA XIFRA

9
establiments
de Llagurt ja hi ha oberts en diverses poblacions catalanes, però la xifra va en augment.

LA DATA

29.10.10
És el dia que
es va obrir la primera botiga de Llagurt, al carrer Argenteria número 3 de Girona (a la Rambla).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a