Proposen en el pla de mobilitat de Sabadell que es reguli tot l'aparcament al centre

Es reservarien 1.500 places d'ús exclusiu o preferent per als residents per reduir l'ús del vehicle privat

En la versió preliminar del document, que el govern municipal portarà al ple a finals d'estiu, es preveu un model d'aparcament limitat als veïns que no disposen de plaça de pàrquing –uns 1.350 vehicles més un 10% de places per a rotació– al centre de Sabadell. Els urbanistes de l'IERMB plantegen un sistema similar a la zona verda de Barcelona, on «tot l'aparcament sigui regulat i de pagament». Les conseqüències serien «disminuir els desplaçaments en vehicle privat i ampliar l'espai urbà destinat als vianants, als ciclistes i al transport públic».

En aquesta pacificació del trànsit també s'eliminarien unes 300 places d'aparcament a l'àmbit, per eixamplar voreres, crear més zones 30 i més carrers amb prioritat per a vianants. Com a contrapartides, en el document es dibuixen nous aparcaments subterranis a la plaça Marcet i entre la ronda Ponent i la rambla Ibèria, pàrquings dissuasius a les estacions ferroviàries, i la reserva de més places per a motocicletes i ciclomotors.

Encarir la zona blava

En el pla no es diu explícitament, però es deixa caure que «la tendència recent de les ciutats grans i mitjanes és incrementar el preu de l'aparcament de les zones blaves al centre urbà de la ciutat» per promoure l'ús dels pàrquings subterranis, on l'estacionament es paga el doble de car. En aquest sentit, la proposta és definir diferents tarifes de zona blava en funció del barri. Per eradicar les indisciplines –sobretot els turismes que s'aturen al mig de la Rambla i sobre les voreres de l'N-150 a la Creu de Barberà–, caldria «incrementar el control a les zones blaves a través de vigilants» i «aprofitar les noves tecnologies per agilitzar els mecanismes sancionadors i de control i, per tant, la seva eficàcia».

L'Entesa critica la «poca concreció» de les mesures previstes pel PMU

Entesa per Sabadell ha presentat un darrer plec de propostes per corregir les «mancances» que, per ells, presenta l'esborrany. Els civicopolítics volen que s'elevi l'objectiu de creixement de l'ús del transport públic (d'un 2,5% en el document). Donen suport a la restricció de l'aparcament en superfície als carrers del centre, però només si va «acompanyada d'una clara actuació per millorar l'accés al centre en transport col·lectiu i bicicleta» –amb carrils bici d'accés– per evitar que la gent que no vulgui pagar aparqui a les zones limítrofes i hi traslladi el problema.

La formació es queixa que el pla no defineix xarxes de carrils bus ni bici segregats físicament de la calçada. I creuen que les propostes d'incrementar el nombre de carrers de zona 30 i ús preferent per a vianants haurien d'incloure una llista de les vies i un calendari d'actuació. Finalment, qüestionen que el tercer carril de la Gran Via fomenti el transport públic i l'ús de la bicicleta, i exigeixen que es concreti on anirà l'aparcament de camions. Al marge dels nombrosos estudis que el PMU diu que caldria fer, l'Entesa demana que la taula de la mobilitat hi tingui veu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.