Economia

Els càmpings gironins han fet promoció aquest any en 14 fires

L'associació de càmpings de Girona ha participat, entre els mesos de gener i maig, a catorze fires “més importants del sector d'arreu d'Europa” per tal de difondre “l'alt nivell de les instal·lacions”. A les fires hi ha anat amb estand propi o bé per mitjà del Patronat de Turisme i ha distribuït més de 10.000 catàlegs i ha atès personalment consultes de prop de 2.000 campistes.

Els turistes de càmpings són molt variats i amb perfils molt diferents segons les nacionalitats: el turista holandès es caracteritza per les seves preferències exclusives i el dels Països Baixos es decanta pel càmping amb glamur amb caravana o tenda singular (un tipi indi amb jacuzzi), una tendència que es coneix com a glamping.

Més sobris són els belgues, que centren el seu interès en l'economia i cerquen les millores ofertes i promocions. Els alemanys, com també els belgues, prefereixen el càmping amb caravana i autocaravana, ara bé, en el seu cas senten gran debilitat per les instal·lacions d'arran de mar. La millor qualitat al millor preu és per als turistes germànics.

Un cas a part és el campista britànic, que és el que més utilitza l'autocaravana. Sol arribar a l'Estat amb vaixell fins a Santander o el nord de França i aprofita el cost del viatge voltant per tot el territori.

El client francès té també les seves particularitats. Acostuma a exigir per damunt de la mitjana, és a dir, busca molta atenció “sense voler pagar gaire”. Tot el contrari del turista danès, que en té prou amb la bonança del clima. Els turistes italians tenen preferència per allotjar-se en bungalous per la comoditat que suposa, un perfil molt similar al turista espanyol.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.