Canals

Continuarà enlluernant

Des de fa temps és la referència entre les motos d'esperit aventurer i no està disposada a perdre tal condició. Per això, BMW no s'ha estat de res en la creació d'aquesta nova i esplèndida GS

Sintetitzar què és una GS no és gens difícil. És el tipus de moto que BMW va crear fa més de 30 anys, tan capaç de marcar el ritme en carreteres sinuoses com de sortir-se'n d'allò més bé quan es canvia l'asfalt per unes condicions més exigents en pistes forestals. I si ens referim en concret a la R 1200 GS, podem afirmar que des de fa nou anys és la referència del segment. Una condició que després de veure com ha treballat BMW en el nou model es pot assegurar que continuarà mantenint. I és que en la creació de la nova R 1200 GS, presentada el mes passat al Saló de Colònia, la marca alemanya ha anat molt més enllà del que es podria haver considerat com una evolució de l'anterior.

Calia augmentar-li les prestacions, perfeccionar les qualitats en carretera i fer-la encara més capaç fora d'ella; incrementar la seguretat i no descuidar un capítol actualment tan fonamental com és el respecte pel medi ambient, que ha comportat una profunda revisió del conjunt motriu: motor bicilíndric boxer amb refrigeració combinada per aire i aigua, amb la caixa de canvis integrada i la cardan ara al costat esquerre. Un altre punt que demostra que tot i mantenir la denominació i l'estil aquesta és una moto totalment nova és el xassís, en tubs d'acer. El subxassís va collat al xassís principal i amb la nova configuració de les suspensions ha incrementat notablement la rigidesa a la torsió. La sofisticada configuració geomètrica del xassís reverteix en la millora de la maniobrabilitat mentre que el basculant monobraç incrementa la capacitat de tracció en condicions difícils fora de carretera. Aquesta moto també estrena un nou format de pneumàtics d'acord amb les superiors prestacions, i el sistema de frens –amb ABS integral de sèrie– també ha estat millorat.

Primícia mundial.

Per primera vegada en una moto, la nova R 1200 GS disposa d'un far principal de díodes lluminosos i llum diürna integrada, un grup òptic que assegura la millor il·luminació en qualsevol condició. El conductor pot ajustar la cúpula protectora amb una sola mà i mitjançant un rodet de molt fàcil manipulació. També pot ajustar el seu seient en altura i inclinació –el de l'acompanyant es pot regular horitzontalment– i l'altura del manillar. Tot plegat contribueix a una posició ideal per gaudir al màxim de la moto.

MOTOR:
Bicilíndric. 1.170 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
125 CV a 7.700 rpm.
PARELL:
125 Nm a 6.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
REFRIGERACIÓ:
Aire i aigua.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Sis marxes.
XASSÍS:
Doble biga.
SUSPENSIONS:
Telelever / EVO Paralever.
FRENS:
Doble disc 305 mm / Disc 276 mm.
LLARGADA:
2,207 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,507 m.
ALTURA DEL SEIENT:
De 0,850 a 0,870 m.
PES:
238 kg.
WEB:

El conductor decideix

La nova R 1200 és la primera GS amb accelerador electrònic, molt més precís. I opcionalment pot disposar de regulador de velocitat i control d'estabilitat adaptat a les característiques d'una moto d'enduro. Permet triar entre cinc modes de conducció: carretera, pluja, dinàmica i dos nivells d'enduro. També com a opció hi ha la suspensió semiactiva.

Refrigeració combinada

Amb la vista posada en les futures normes de soroll i emissions, BMW ha modificat el sistema de refrigeració del motor, per aire i aigua. En concret, la de l'oli es fa mitjançant la barreja d'etilenglicol i aigua, amb millors qualitats per als components que suporten més esforços tèrmics. L'embragatge també està banyat en oli (fins ara era en sec) amb funció antirebots.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.