Canals

Sí, encara més «chic»

L'atracció i la personalitat del Citroën DS3 agafen més volada amb la versió Cabrio. No varien les mides ni l'espai interior ni l'excel·lent sensació de conducció, però sí l'estil. I no pas poc

Creada fa dos anys i mig, la línia DS és tot un èxit per a Citroën, amb 300.000 cotxes venuts, la majoria a nous clients de la marca. Al capdavant, el més juvenil de tots, el DS3 (200.000 unitats), del qual el dia 20 de març arribarà la versió Cabrio, amb una gamma de quatre motors i preus que en tancar aquesta edició no havien estat comunitats. Les mides són les mateixes que les de la berlina –el sostre del Cabrio és 6 mil·límetres més baix– i també l'espai dins l'habitacle, configurat en cinc places.

En estil i detalls, però, al Cabrio se'ns mostra més elegant i sofisticat. Encara més chic, vaja. Si se'l contempla des de fora es veuen els acreditatius d'identitat com ara la forma d'aleta de tauró a la base del pilar central o la sensació de sostre flotant. Però només cal fixar-se en la lona per comprovar fins on arriba l'exquisidesa. Més encara en la blava Infini –amb trenat de tres fils de tonalitat diferent, un dels quals és brillant– o la grisosa amb el tramat de la grafia DS. I una altra mostra de l'alt nivell de sofisticació l'ofereixen les òptiques posteriors, que amb un conjunt de leds, miralls i vidres semireflectants donen un efecte lluminós absolutament inèdit i fins ara només vist en els concept car Revolte i Survolt.

L'estil DS també queda perfectament reflectit dins l'habitacle, de disseny modern, acabats acurats i absoluta harmonia entre la decoració del davantal i els colors de la carrosseria i la tapisseria. El que no acaba de sintonitzar és la denominació Cabrio amb l'obertura real de la lona, que fa les funcions de sostre i, com a màxim, es replega fins al nivell del vidre posterior. I és que en aquest cas Citroën s'ha basat en els sistema del C3 Pluriel però mantenint fixa l'estructura del marc del sostre cap avall. La lona es pot obrir en tres posicions diferents, operació que es pot realitzar en marxa –fins a 120 km/h– i no requereix més de 16 segons. Aquest sistema no interfereix per res en la capacitat del maleter, prou ampli (245 litres, només 40 menys que el DS3 berlina) però condicionat per una boca de càrrega de dimensions limitades, tribut a l'original forma d'obertura de la diminuta porta.

MOTORS DE GASOLINA: VTi 82. 1.199 cc. 82 CV i 118 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 112 g/km. VTi 120. 1.598 cc. 120 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,9 l/100 km. CO2: 136 g/km. THP 155. 1.598 cc. 156 CV i 240 Nm. Consum mitjà: 5,9 l/100 km. CO2: 137 g/km. MOTOR DE GASOIL: e-HDi 90 FAP. 1.560 cc. 92 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 3,948/1,715/1,452 m. WEB: www.citroen.es.

Un comportament tan impecable com el de la berlina

Segurament que per associar la imatge del DS3 als èxits d'aquest model al mundial de ral·lis, Citroën va dissenyar un recorregut notablement sinuós en la presentació internacional del Cabrio. I al volant de la versió THP 155 –quina delícia, aquest motor que s'adiu tan bé amb la idea d'aquest model– vam constatar la qualitat de la feina realitzada per la marca francesa. Per començar, en l'aïllament acústic amb la lona posada i a velocitat sostinguda en vies ràpides, un tema perfectament resolt. I tot seguit, i ja en carreteres de muntanya, en l'excel·lent comportament d'aquest cotxe. Cap símptoma de feblesa en l'estructura malgrat la fermesa de les suspensions; el mateix tacte envers el conductor i la mateixa agilitat i precisió de moviments que la berlina, resultat dels reforços aplicats en la meitat posterior del vehicle a canvi d'un discret increment de pes: 25 quilos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.