Canals

Incitació, plaer i frenesí

Conduir determinats cotxes esdevé com una experiència sensual. I el nou Cayman n'és un. De captivador ho és només de veure'l, i des del moment en què insinua el caràcter esdevé irresistible. I és que... és un Porsche!

Si la primera vegada que vam veure i tenir entre mans un Porsche Cayman ja ens va encantar, què no havíem d'esperar de la tercera generació d'aquest model de motor central sabent que ha crescut en distància entre eixos (6 cm) i amplada de via davantera (4 cm), i que és 30 quilos més lleuger –i líder, amb diferència, en baix pes de la seva categoria–, havent guanyat un 40% de rigidesa a la torsió? La resposta és òbvia. Però encara hi ha més, perquè el repartiment de pesos és quasi perfecte (46/54%), els motors de sis cilindres bóxer són més potents (10 CV en el 2.7 i 5 CV en el 3.4) alhora que consumeixen un 15% menys de gasolina i els frens han estat optimitzats. És evident que Porsche no s'ha estat absolutament de res.

Ni tampoc de dotar aquest model d'una carrosseria –d'alumini i quatre tipus d'acer– totalment renovada, amb línies cada vegada més pròximes a les de l'emblema per excel·lència de Porsche –el 911–, la longitudinal del sostre més baixa (1 cm) i més allargada i superior sensació d'amplada posterior a canvi de només 3,3 cm més de llargada total, la qual cosa vol dir que amb l'increment de distància entre eixos ha disminuït el voladís davanter. Tot plegat certifica que els dissenyadors han dut a terme una feina impecable.

Cosa de detalls.

Dins el luxós i esportiu habitacle, en canvi, només hi ha subtils retocs perquè, francament, no n'hi calien més; una mera qüestió de detalls. La consola central continua inspirada en la dels Porsche Carrera GT i Panamera, amb molts botons, un per a cada funció i sense necessitat de pantalles amb menús i submenús. I com no podria ser d'una altra manera, amb el compta-revolucions presidint el quadre d'indicadors. I tampoc ha canviat la disponibilitat de doble maleter, amb 400 litres de volum útil total.

Missatge clar.

Segons Porsche, aquesta nova generació del Cayman expressa com entén la marca alemanya la vida a través de la conducció. I només posant en marxa el motor, inserint les primeres marxes i començant a accelerar, s'entén perfectament el missatge. Més que incitar constantment a disfrutar de la conducció esportiva, que ho fa, el Cayman esdevé una experiència sensual per al tacte, l'oïda i la visió. És àgil, ferm, noble i sobretot molt i molt engrescador. Igual que el 911 actual ha passat la mà per la cara als seus antecessors, d'aquest Cayman se'n pot dir exactament el mateix. Dóna tant, que el límit només depèn de fins on vol arribar el conductor. Oi que no calen més explicacions?

MOTOR:
2.706 / 3.436* cc. 6 cilindres. Injecció directa.
POTÈNCIA:
275 / 325*CV a 7.400 rpm.
PARELL:
290 / 370* Nm a 4.500 rpm.
CANVI:
Manual (6 marxes) o PDK (7 marxes).
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats a les quatre rodes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,380 / 1,801 / 1,294 m.
PES:
1.340 / 1.350* kg.
DE 0 A 100 KM/H:
5,6 / 4,9* segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
264 / 281* km/h.
CONSUM MITJÀ:
7,7 / 8,0*l/100 km.
EMISSIONS DE CO2:
180 / 188* g/km.
PREU:
57.461 / 74.573* euros.
WEB:
www.porsche.es. (*) Valors corresponents als Cayman S. Les dades de pes, prestacions, consum i CO2, són amb la transmissió PDK.

Més potència amb menys consum i emissions

Els dos motors del Porsche Cayman han guanyat potència en el règim de gir i alhora consumeixen menys gasolina. En aquest increment de l'eficiència intervenen sobretot la recuperació de l'energia despresa en frenades i desacceleracions i la gestió dels sistemes de refrigeració del motor i transmissió, que arriben abans a la temperatura òptima de funcionament amb la consegüent millora de la combustió en càrrega parcial. El Porsche Cayman equipa de sèrie un canvi manual de sis marxes, però en el 95% de les vendes dels seus antecessors els clients s'han decidit per la fantàstica transmissió automàtica de doble embragatge PDK, que millora i diversifica les prestacions i estalvia combustible. És opcional i costa 3.224 euros, però en el cas del Cayman S representa només un increment de 185 euros sobre el preu final perquè, en contaminar menys, el cotxe entra en un tram impositiu més baix.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.