Canals

Tot un luxe, ja està tot dit

Suzuki ha renovat la que és considerada com la referència entre els maxiescúters de gran turisme. Les múltiples millores donen com a resultat una superior eficiència i més facilitat de conducció

En els seus deu anys d'existència, el Suzuki Burgman 650 s'ha ben guanyat la consideració de ser la referència entre els maxiescúters de gran turisme. Un vehicle que destaca no només com a luxós, sinó també per com combina les prestacions i el confort. Però com que el pas del temps no perdona i la competència no està precisament aturada, li calia una posada al dia que la marca japonesa ha resolt retocant l'estètica, millorant el rendiment del conjunt mecànic en benefici d'una superior eficiència i incrementant el control del conductor sobre la màquina.

Si s'hagués de resumir com és el nou Burgman 650, la manera més senzilla seria dient que mostra unes arestes més fines, una cua més estilitzada, que els llums de dia són de led i que els intermitents queden integrats als miralls. I és que l'aspecte global d'aquest maxiescúter és tan imponent que no cal entrar en més detalls. En el motor, que segueix sent el multivàlvules de 638 cc, no s'ha treballat per incrementar potència i parell sinó per millorar el sistema d'injecció, reduir les friccions internes, optimitzar l'escapament amb un nou catalitzador i, com a resultat, poder anunciar l'estalvi d'un 15% de gasolina quan es circula en mode Drive.

Àgil i reactiu.

En la part de cicle s'han mantingut invariats el xassís multitubular i el recorregut de les suspensions; la resta és nova. Destaca la reducció d'un centímetre de la distància entre eixos i l'angle més ample de la pipeta de direcció, dues modificacions que reverteixen en una resposta més àgil i reactiva a les ordres del conductor. Suzuki també ha intervingut en els frens, ara amb discos davanters flotants per a un funcionament més consistent i un nou ABS que pesa menys de la meitat que l'anterior.

El Suzuki Burgman 650 disposa de tres guanteres sota el manillar i un espai de 50 litres de capacitat sota el seient, suficient per encabir-hi dos cascos integrals. Pel que fa a confort, de sèrie inclou pantalla frontal ajustable elèctricament i respatller lumbar ajustable per al conductor. La versió Executive es complementa amb punys i seient calefactables i respatller per al passatger.

MOTOR: Bicilíndric. 638 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 56 CV a 7.000 rpm. PARELL: 8,8 kgm a 5.800 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. CANVI: Automàtic i seqüencial. XASSÍS: Multitubular, d'acer. SUSPENSIONS: Forquilla telescòpica / Doble amortidor. FRENS: Doble disc flotant / Disc. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,585 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,755 m. PES: 275 kg. PREU: 10.999 euros (Executive). WEB: www.suzuki.es.

Canvi automàtic o manual, només prement un botó

El sistema de transmissió SECVT permet triar entre tres modes de funcionament. El Drive i el Power són completament automàtics i el tercer, manual. En mode Drive, la potència i el parell arriben de manera lineal per a un superior confort de conducció i estalvi de gasolina, mentre que en el Power la resposta del motor és més poderosa. El mode manual permet triar entre una sèrie de marxes predeterminades. El funcionament del SECVT s'activa prement uns botons situats al puny de la banda esquerra. El conductor d'aquest maxiescúter també té una perfecta informació subministrada per la pantalla que combina indicadors analògics (compta-revolucions i velocímetre) i digitals (compta-quilòmetres, nivell de combustible, temperatures, mode de transmissió i marxa en què es circula). També hi ha l'indicador Eco Drive, amb un testimoni que es manté il·luminat quan la conducció és eficient.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.