Política

Del temor a la sorpresa

Un informe analitza quins sentiments desperten els caps de llista entre els usuaris de les xarxes socials a través de 229.624 piulades

Les campanyes han evolucionat. I ja no només es fan a través de mítings i actes multitudinaris. També es fan per internet. Els partits, conscients d'aquest canvi de tendència, s'hi aboquen cada cop més. Però hi ha un altre efecte. Les xarxes socials també són un termòmetre per veure què generen els candidats entre els usuaris a través dels seus comentaris. I això és el que han estudiat Lewis i Hydra 360: determinar quins sentiments desperten els caps de llista a Twitter. L'informe recull una anàlisi de 229.624 piulades que citen els candidats i partits polítics utilitzant l'eina de la informació en les xarxes socials #market_emotions, que permet l'anàlisi en temps real d'emocions i intencions associades a un concepte. Els sentiments que s'avaluen són la satisfacció, la tristesa, la confiança, el desgrat, el temor, l'empipament, la sorpresa i l'expectació.

Dues sensacions als partits

La satisfacció i el temor són els dos sentiments més habituals que generen els partits polítics. La qualitat que per sobre de totes les altres valoren en ERC (26%), Cs (24%) i SI (42%) és la satisfacció. En canvi, el temor és el sentiment amb una puntuació més alta en el PP (37%), ICV (19%) i el PSC (18%). Cas a part és CiU, en què el percentatge més alt es reparteix a parts iguals (un 16%) entre el desgrat i el temor. Per conceptes, el que més satisfacció crea és SI (42%), el primer lloc de la tristesa és per a ICV (16%), CiU és la que motiva més confiança (14%) i Cs, més desgrat (18%). Quin és el partit que genera més temor i més sorpresa? El PP (37%) i ERC (15%), respectivament. Hi ha un empat entre CiU i Cs com els que més empipament creen (13%) i també entre ERC i ICV pel que fa a l'expectació (18%).

El que desperten els líders

Quan l'estudi analitza les piulades que afecten directament els presidenciables, els sentiments són molt variats. Els internautes consideren que la qualitat que més destaca de Pere Navarro (PSC) és el desgrat (26%) i de Joan Herrera (ICV), l'expectació (48%). La confiança (28%) és la qualitat més valorada en Albert Rivera (Cs) i la sorpresa (28%) en Artur Mas (CiU). El sentiment predominant en Alfons López Tena (SI) i Oriol Junqueras (ERC) és la satisfacció (amb un 37% i un 48%, respectivament). Una dada que sorprèn és el cas de la líder dels populars. És qui genera més satisfacció entre els piulaires quan s'analitza el paper individual d'Alícia Sánchez-Camacho (53%), però en canvi el PP com a partit només arriba al 13%. Una mica el mateix que passa amb Mas: la sorpresa amb la posició de CiU queda en un 9% i, en canvi, amb ell es dispara.

D'altra banda, CiU ha estat el partit més influent a Facebook i ERC a Twitter la segona setmana de campanya, segons indica el tercer informe sobre de la consultora de comunicació Porter Novelli, que mesura la capacitat d'influència de les formacions polítiques i els candidats a les xarxes socials.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.