Societat

urbanisme

Barcelona cus les ferides del TAV a l'entorn de Sants

Dissenyada pels arquitectes Helio Piñón i Albert Vilaplana, i guanyadora d'un premi FAD, la plaça dels Països Catalans de Barcelona ha estat un exemple paradigmàtic del model urbanístic de la ciutat que, en essència, pretén aportar un encuny de qualitat al seu espai públic. Les obres, però, de l'arribada de l'alta velocitat a l'estació de Sants –la façana principal de la qual dóna a la plaça– han accentuat la degradació d'un espai ja molt castigat pel seu ús intensiu. L'Ajuntament ha iniciat una reforma que té com a primer objectiu reparar el formigó i les pèrgoles de la plaça, així com millorar-ne el mur perimetral i l'enllumenat. Unes actuacions pressupostades en 225.000 euros i que hauran d'estar enllestides el febrer del 2013. Quan s'acabi l'obra del TAV, el 2014, es restituirà el mobiliari urbà i la il·luminació, perquè l'espai recuperi la fisonomia original. També es farà un pàrquing de motos al costat de l'estació d'autobusos, i es traslladaran a la plaça els taxis que ara fan parada a Joan Peiró.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.