Societat

MARC IGLESIAS

CONSULTOR DE L'INSTITUT CERDÀ

“Calia unir més ciutats a menys velocitat”

Quin és el problema del TAV?

El problema és que l'esquema d'explotació de fa uns anys preveia una parada a Tarragona i una a Reus i avui n'hi ha una lluny de totes dues. S'havia d'haver fet una xarxa accessible a més ciutats, a menys velocitat.

I de Barcelona a París?

No crec que sigui la funció del tren. Sí que ho és connectar Barcelona, Girona, Figueres, Perpinyà, Lió o Montpeller. La llarga distància ha de ser per transportar mercaderies.

Què s'hauria d'haver fet?

Invertir en regionals i rodalies. Desdoblant les vies de Sant Celoni a Castelldefels, els regionals podrien entrar a Barcelona a 150 km/h i avui fan cua darrere dels de rodalies. Mataró té una relació potentíssima amb Barcelona i no té trens semidirectes!

Els Avant faran reduir els regionals actuals de Girona?

No necessàriament. Fins que no es consolidi l'Avant, cal mantenir els serveis actuals i veure com evoluciona la demanda. I no ho farà fins que funcioni l'estació de la Sagrera.

Què li semblen els horaris anunciats?

Eren els esperats, tot i que trobo insuficient que no hi hagi serveis d'un quart de cinc de la tarda a quarts de vuit del vespre.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.