Infraestructures

Obres a corre-cuita per acabar l'estació de Girona abans de dimarts que ve

L'enllaç i l'edifici s'han aixecat en encara no dos mesos i mig d'obres

El govern municipal tem que l'edifici provisional acabi sent definitiu

Les obres de l'estació provisional del TAV a Girona segueixen a corre-cuita perquè estigui acabada i operativa abans de dimarts que ve, quan es preveu que ja hi passin els viatgers per dirigir-se a les vies subterrànies per agafar els combois. La part exterior d'aquest edifici situat al centre del parc Central de Girona es veu pràcticament acabada, i ahir els operaris intensificaven els treballs a l'interior perquè tot estigui a punt d'aquí a cinc dies. Els treballs s'han intensificat en les últimes setmanes i diumenge passat els operaris continuaven treballant des de primera hora perquè les obres estiguessin a punt.

L'estructura, d'uns 1.280 metres quadrats, s'ha aixecat en dos mesos i mig, ja que quan el president d'Adif, Enrique Verdeguer, va fer la visita d'obres a mitjan mes d'octubre, només hi havia fetes les columnes de l'edifici. També està pràcticament acabat el finger que connecta l'actual estació de Renfe amb aquest nou edifici, on hi ha les escales mecàniques que permeten l'accés a les vies del TAV. Es tracta d'un passadís amb vidre de més de 40 metres de llargada i uns cinc metres d'alçada, per on hauran de passar tots els viatgers que agafin el TAV. Els bitllets se seguiran comprant a l'actual estació de Renfe, i al finger només hi podran accedir els passatgers un cop hagin adquirit el seu bitllet. Ahir els treballs es concentraven a l'interior de la infraestructura i s'estava netejant de runa perquè no se la trobin les autoritats.

Provisional o definitiu?

Aquest edifici havia de ser provisional fins que es fes l'estació definitiva, una previsió que ara queda sense data, ja que s'ha aturat el projecte que havia de suposar també convertir en subterrani el pas dels trens convencionals i que possibilitava després la desaparició del viaducte. Per això l'Ajuntament de Girona ha sol·licitat a Adif que es faci un pas subterrani des de l'actual estació fins a les vies del tren, per poder treure així aquest passadís i decidir què es fa amb l'actual edifici que s'acaba de construir.

5
metres
d'alçada fa el nou edifici i el ‘finger' que serveix per enllaçar l'actual estació amb l'espai per baixar a les vies.
45
dies
s'haurà tardat a fer-se l'enllaç i l'edifici de l'estació provisional per accedir a les vies subterrànies del TAV.

Mobilitzacions de protesta

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Girona ha anunciat la intenció de convocar accions de protesta el dia 8 de gener, coincidint amb l'acte d'inauguració del TAV. La CUP qualifica de “presa de pèl” que siguin el president espanyol, Mariano Rajoy, i el príncep Felip de Borbó, acompanyats del president de la Generalitat, Artur Mas, els encarregats “d'escenificar el viatge inaugural de la línia”. La formació política tem que el TAV acabi perjudicant els usuaris del tren convencional i veuen l'anunci de preus feta ahir com “una manipulació de Renfe per fer veure que s'ha abaratit el cost del servei”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.