Infraestructures

L'evacuació de l'estació es faria en només sis minuts

Era la previsió del pla de seguretat que acompanyava el projecte l'any 2006

Finalment s'han deixat de fer dues sortides d'emergència previstes

En el pla de seguretat que acompanyava el projecte constructiu dels túnels urbans de l'any 2006 es preveia que l'evacuació de l'estació s'havia de fer en només sis minuts, en el cas que es produís un accident a l'interior del túnel. Un temps que ara es fa difícil saber si es compliria sense haver fet cap simulacre sobre el terreny i amb la falta d'informació que tenen els diversos serveis de protecció civil.

L'accident més habitual en un túnel és un incendi, per aquest motiu la previsió del projecte original era que els elements del túnel aguantarien temperatures de 1.200 graus durant quatre hores, mentre que els ventiladors d'extracció suportarien temperatures de 400 graus durant dues hores. El fet que pel túnel hi passin matèries perilloses també es va analitzar, i es preveu que els combois passin en hores especials i que en cap cas coincideixin amb passatgers.

Menys sortides

El traçat subterrani del TAV per la ciutat de Girona tindrà dues sortides d'emergència menys del que es preveia en un principi, ja que Adif va descartar finalment fer les sortides d'emergència que el projecte incloïa a la plaça de la Sardana, a tocar de la Devesa, i a la rambla Xavier Cugat. Això vol dir que en el segon tram de túnel només hi ha sortides a l'estació, a la Devesa i a Fontajau, on va sortir la tuneladora. Adif va considerar que no feien falta, però allargaria l'evacuació en cas d'accident.

Més busos de l'estació a Figueres

La Generalitat incrementarà el nombre d'autobusos que connecten l'estació del TAV Figueres Vilafant amb el centre de la ciutat a partir del 9 de gener, coincidint amb la posada en marxa de tota la línia d'alta velocitat, fins a Barcelona. El servei està adjudicat a l'empresa Teisa i actualment ja connecta l'estació del TAV, situada al límit dels termes municipals de Figueres i Vilafant, amb l'estació del tren convencional, al centre. Els horaris dels busos estan vinculats amb els dels trens TAV. Fins ara hi havia quatre trajectes al dia, i a partir del dia 9 el nombre s'incrementarà per fer-los coincidir també amb l'augment del nombre de trens que arribaran a l'estació. El preu del servei és d'1,65 euros i el tren té parades a la plaça de l'estació de busos i de trens del centre de la ciutat, a la Rambla, a la plaça del Sol, a la carretera d'Olot i a l'estació del TAV. L'Ajuntament no modificarà les línies de busos urbans. Actualment hi ha una línia que té parada a la cruïlla entre el carrer Pedreres i Ter, a 500 metres de l'estació del TAV.

m.v.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.