TMB crearà 600 llocs de treball, però no posa fi al conflicte laboral

Els sindicats no donen suport a la decisió de l'empresa i amenacen de fer més mobilitzacions

Fa 15 mesos que empresa i treballadors negocien el nou conveni dels autobusos. Les dues parts, però, no han acostat posicions en el transcurs de les 45 reunions que han tingut durant aquest any llarg. «La negociació està encallada,» asseguraven treballadors i empresa. TMB, però, explicava que necessita planificar el nou calendari laboral dels conductors d'autobús tenint en compte els acords a què es va arribar després de la vaga del 14 d'abril del 2008. Tot i que de moment l'empresa no ha arribat a cap acord amb els treballadors, justifica la decisió per evitar el col·lapse i poder fer una gestió eficient. En aquest sentit, la presidenta de TMB, Assumpta Escarp, explicava que els propers 15 dies hi haurà un període de consultes amb els representants dels treballadors i després comunicaran personalment a cada un dels empleats l'aplicació de les mesures.

En el nou calendari laboral, TMB aplicarà els dos dies de descans setmanal i la reducció d'hores extres marcada per llei. Segons l'empresa, aquestes mesures asseguren el mateix salari per als treballadors i 25 minuts menys de jornada real de treball, passant a fer 7 hores i 5 minuts al dia. Aquesta reestructuració permetrà crear 600 llocs de treball en un termini de cinc anys.

Les propostes de la direcció de TMB no convencen els representants dels treballadors. El president del comitè, Saturnino Mercader, va assegurar que en fer menys hores extres i en perdre el que anomenen garantia de temps lliure, que eren 130 euros mensuals, cobraran uns 3.000 euros anuals menys de mitjana». Tot i que en l'última mobilització del juny els mateixos sindicats demanaven la creació de més llocs de treball, ara temen que aquests siguin precaris. Per tot això, els treballadors anuncien més mobilitzacions. «TMB no ens imposarà res i, si vol generar conflicte, el tindrà quan nosaltres ho decidim», advertia Mercader. Els sindicats faran una assemblea entre el setembre i l'octubre per decidir les mobilitzacions. Unes mesures que ja van anunciar després de l'aturada parcial de 5 hores del 22 de juny passat.

D'altra banda, Mercader va acusar l'empresa de tirar endavant una proposta que s'hauria de negociar dins el conveni. Escarp, però, va assegurar que «l'empresa no tira pel dret, la proposta només fa referència a qüestions organitzatives i a continuar negociant el conveni». La presidenta de TMB no va estalviar crítiques cap als sindicats als quals va acusar de «no tenir cultura de signar convenis, ja que, quan empresa i treballadors s'acosten, els sindicats radicalitzen les posicions». «TMB és una empresa pública que no pot oblidar que ha d'oferir un servei», va afirmar Escarp.

TMB oferirà feina als més afectats per la crisi

La reestructuració dels torns de treball dels conductors d'autobusos permetrà crear 600 llocs de treball, que s'afegiran als 400 que s'oferiran amb la posada en marxa de la línia 9. En total, Transports Metropolitans de Barcelona crearà una bossa d'ocupació de 1.000 llocs de treball, els propers cinc anys.

TMB ha proposat a la conselleria de Treball que en els processos de selecció de personal, que s'engegaran immediatament en el cas dels conductors d'autobús, tinguin prioritat treballadors com els autònoms, que treballen en sectors afins a l'empresa i que suporten especials dificultats per mantenir els seus llocs de treball. Tot i que la presidenta de TMB, Assumpta Escarp, no va especificar a quins treballadors es referia, tampoc va desmentir que no estiguessin pensant, per exemple, en els de la Nissan, pendents d'un expedient de regulació. De moment, va explicar Escarp, s'han iniciat els primers passos per elaborar i signar un conveni que reguli els procediments de selecció i de contractació que s'hauran de seguir.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.