Canals

Atlètic, refinat i eficient

Amb la sigla GTi donant-li nom, aquesta versió del Peugeot 208 manifesta l'esportivitat tant en les prestacions com en l'equipament. Això sí, té més caràcter de corredor de fons que no d'esprintador

Des del primer moment, Peugeot ha volgut associar el 208 GTi amb el seu il·lustre avantpassat, l'inoblidable 205 GTi. Però en els pràcticament 30 anys que han passat des de la irrupció d'aquell i la posada en escena d'aquest, les coses han canviat molt. I això la marca francesa ho sap prou bé i ho materialitza en el 208 GTi, que, tot i oferir unes prestacions generals d'alt nivell, deixa de banda la radicalitat i se'ns mostra d'allò més fàcil de conduir i perfectament adient per al dia a dia. I també d'allò més sobri en consum i net en emissions, dos apartats que actualment també són arguments de pes.

Amb els seus trets diferenciadors, el 208 GTi s'inscriu en una categoria més d'imatge que de volum –les previsions de Peugeot són vendre'n 10.000 unitats a l'any a Europa– i com l'esglaó que culmina la part més distintiva de la gamma d'un model ben diversificat i nascut per ser líder en el competit segment B. Les més de 300.000 unitats fabricades en menys d'un any són un bon indicatiu de l'èxit que té.

De l'esportivitat i exclusivitat inherent del 208 GTi no en queda cap dubte en veure'l –graella frontal, eixos i passos de roda eixamplats, llandes de 17 polzades, doble sortida trapezoïdal d'escapament, deflector i altres elements específics– ni en entrar dins l'habitacle, on mana la combinació entre els colors negre i vermell i mereixen nota alta els seients davanters –amb tapisseria mixta de cuir i teixit antilliscant–, on el cos queda perfectament encaixat.

En zona de ral·lis.

I on es pot provar com cal aquest cotxe que acredita 5,8 kg per cavall de potència? Peugeot va triar bé: al nord de Niça, en zona de muntanya i ral·lis i havent-nos advertit que no tindríem a les mans un esportiu radical sinó un cotxe ràpid i ben equilibrat, neutre en revolts i amb una sonoritat com cal de portes endins. I fins i tot còmode, hi afegim després d'haver-hi fet un centenar llarg de quilòmetres, perquè el xassís esportiu i la fermesa de les suspensions redueixen el balanceig sense restar confort. El pas per corba és ràpid i molt molt precís gràcies a l'eixamplament dels eixos i l'excel·lent feina feta en la direcció. I, no caldria ni dir-ho, també és notable el rendiment del motor, el reconegut 1.6 THP, que entrega tot el parell des de 1.750 rpm per fer més còmoda la conducció. Les relacions del canvi el fan ser dòcil i auster; si fossin més curtetes, la cosa canviaria força.

MOTOR:
1.598 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa. Turbo i intercooler.
POTÈNCIA:
200 CV a 5.800 rpm.
PARELL:
275 Nm a 1.700 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson/Eix deformable.
FRENS:
Discos ventilats. 302 mm / 249 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,962/1,829/1,460 m.
PES:
1.160 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
6,8 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
230 km/h.
CONSUM MITJÀ:
5,9 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
139 g/km.
PREU:
22.900 euros.
WEB:

Configuració innovadora

La versió GTi manté invariada la innovadora configuració interior del 208, amb el quadre de rellotges situat en un pla superior i en el camp directe de visió del conductor, i el volant més petit del que és habitual. En aquesta versió és específic, amb encaixos per als polzes i identitat esportiva. La precisió i el tacte de la direcció són magnífics.

El més ràpid i neutre

El Peugeot 208 GTi millora els registres del 207 RC –la referència obligada– en acceleració i velocitat punta. Lògic si es té present que pesa uns 90 quilos menys i rendeix 25 CV més. On també marca les diferències el 208 GTi és en el pas per corba, més ràpid i, sobretot, neutre. Res a veure amb aquell caràcter sobrevirador del 205 GTi o subvirador del 206 RC.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.