Canals

Tres conceptes en un sol cotxe

Amb l'atractiu i juvenil Captur, Renault s'ha plantejat conjuntar l'amplitud d'un monovolum, la polivalència d'ús d'un SUV i la maniobrabilitat d'un turisme compacte de cinc portes

El Renault Captur respon perfectament al concepte de crossover, ja que sense ser un monovolum, un SUV, ni un turisme compacte de cinc portes comparteix les qualitats de tots tres. Potser les que menys té són les d'un SUV, per l'absència de tracció total i sistemes electrònics d'ajuda en situacions difícils. Però, tot i això, els 20 cm d'altura lliure sobre el sòl li permeten circular sense problemes sobre aquell tipus de pistes forestals on un turisme convencional tindria força més dificultats.

Amb el Captur, Renault es fa present en un apartat del segment B en apreciable creixement, perquè cada dia atreu més gent. Construït sobre la mateixa plataforma que el nou Clio, respecte del qual guanya distància entre eixos i amplada de vies, ofereix una bona amplitud interior i un gran sentit pràctic, un bon nivell d'acabats i moltes possibilitats de personalització.

Anem per parts. Si la posició de conducció i la visibilitat cap enfora es beneficien de la superior altura del Captur, la banqueta posterior es pot desplaçar 16 cm longitudinalment i els seus ocupants tenen el confort de què gaudirien en un cotxe de categoria superior. I si cal disposar de més volum dins el maleter –de doble fons i formes regulars, que permeten aprofitar bé tot l'espai– es pot fer córrer la banqueta cap endavant i la capacitat de 377 litres en configuració normal puja fins a uns considerables 455 litres.

L'aspecte de l'habitacle fa bon efecte, tant pels materials com pels acabats. I com que cada vegada prenen més importància les possibilitats de personalització, Renault proposa nou colors de carrosseria, tres dels quals són combinables amb tonalitats diferents per al sostre. També per a l'interior hi ha detalls i tapisseries en consonància. I les tapisseries es poden desmuntar i, si cal, rentar a màquina. Quant a equipament de sèrie en tota la gamma, el Captur disposa de control d'estabilitat, limitador de velocitat, Bluetooth, engegada del motor sense clau i assistent d'arrencada en pujada.

Tres motors.

L'oferta en motors es limita a dos de gasolina i un de gasoil, tots d'última generació i sobrealimentats per turbo. El seu rendiment, sumat al contingut pes del Captur, reverteix en baixes xifres de consum i emissions. El motor més petit de gasolina és un tricilíndric de rendiment molt convincent i el TCe 120 disposa de la transmissió automàtica EDC, de sis marxes i doble embragatge, que més endavant també podrà associar-se amb el motor turbodièsel.

MOTORS DE GASOLINA: TCe 90.
898 cc. 3 cilindres. 90 CV i 135 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 113 g/km.
TCe 120.
1.197 cc. 4 cilindres. 120 CV i 190 Nm. .Consum mitjà: 5,4 l/100 km. CO2: 125 g/km.
MOTOR DE GASOIL: dCi 90.
1.461 cc. 4 cilindres. 90 CV i 220 Nm. .Consum mitjà: 3,6 l/100 km. CO2: 96 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,122 / 1,778 / 1,566 m.
PREU:
De 15.200 euros (TCe 90 Live Energy) a 19.800 euros (TCe 120 Zen).
WEB:

Tauleta integrada

Entre les opcions que Renault proposa per al Captur hi ha el sistema R-Link. Una tauleta integrada al panell central del davantal, amb una cinquantena d'aplicacions pròpies i funcionament molt intuïtiu, permet possibilitats multimèdia molt diverses.

Un calaix a la guantera

A l'interior del Captur hi ha diferents llocs on desar objectes. Crida especialment l'atenció el calaix que substitueix la clàssica guantera. Una solució innovadora que permet disposar de força més espai útil del que és habitual en aquest punt del davantal.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.