Canals

Esportivitat en clau actual

Ford ha dotat el Fiesta ST de doble personalitat. De geni en té molt, ja se li veu, però alhora és amable i ben educat. Avui dia l'esportivitat s'entén així

Té tota la raó Tyrone Johnson, gerent d'enginyeria de Ford RS –divisió europea de vehicles d'altes prestacions de la marca americana–, quan afirma que el Fiesta ST “pot posar un somriure d'orella a orella” a la cara del seu conductor. En primer lloc, perquè només cal observar els valors de la fitxa tècnica per confirmar que aquest és el Fiesta de sèrie més ràpid –i amb diferència– que Ford ha fabricat fins ara. Si agafem com a referència l'anterior ST, el del 2005, veiem que el nou dóna 32 CV més i el parell ha augmentat de 190 a 240 Nm (290 amb la funció overboost, que intervé durant uns 15 segons). I, d'altra banda, que aquest 20% d'increment de potència és exactament el mateix percentatge que ha guanyat en eficiència.

Així és com s'entén actualment el que són les versions més esportives de models de gran sèrie: prestacions i imatge –per marcar diferències– però també dòcils de conduir i útils per al dia a dia. Uns requisits que pel que fa a la mecànica el nou Fiesta ST compleix perfectament gràcies al sensacional motor 1.6 Ecoboost, les suspensions més rígides i que rebaixen 1,5 cm el centre de gravetat, la direcció més ràpida, el Ford Vectoring Control (eFVC) millorat i els frens potenciats.

Aspecte poderós.

Si ens referim a l'estètica, el Fiesta ST es diferencia per la graella hexagonal que juntament amb els llums de dia de leds dóna més caràcter a la part frontal, les exclusives llandes de 17 polzades, el deflector i difusor posteriors i els nous colors per a la carrosseria. I dins l'habitacle, els exclusius seients Recaro –calefactables– amb tapisseria mixta de cuir i tela, els pedals d'alumini i uns quants detalls que revelen la identitat del cotxe.

El Ford Fiesta ST es ven en versió única i dotat del sistema MyKey, que permet programar la clau i establir paràmetres com ara el límit de velocitat i del volum màxim de l'equip d'àudio, advertir de límits de velocitat parcials, impedir la desconnexió dels sistemes de seguretat, etcètera. D'altra banda, el sistema de connectivitat SYNC té un munt de funcions i és molt útil en cas de requerir assistència.

MOTOR: 1.596 cc. 4 cilindres/16V. Injecció directa. Turbo i intercooler. POTÈNCIA: 182 CV a 5.700 rpm. PARELL: 290 Nm a 1.600 rpm. CANVI: Manual, sis marxes. SUSPENSIONS: McPherson / Eix de torsió. FRENS: Discos ventilats 278 mm / Discos sòlids 253 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 3,975/1,709/1,456 m. PES: 1.163 kg. DE 0 A 100 KM/H: 6,9 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 220 km/h. CONSUM MITJÀ: 5,9 l/100 km (gasolina 95). EMISSIONS DE CO2: 138 g/km. PREU: 21.750 euros. WEB: www.ford.es.

Noble als revolts del Circuit i dòcil en les frenades fortes

“Disfruteu molt.” Una ordre de bon acatar, i més encara quan es tracta de posar-se al volant d'un Ford Fiesta ST i sortir a la pista del Circuit de Catalunya sense més limitacions que les que dicta el sentit comú, per comprovar amb total seguretat les virtuts que ens acaben d'explicar del cotxe. Som-hi, doncs! El motor s'enfila fins a les 6.000 rpm i encara li queda marge abans de tallar la injecció. Però no cal arribar a tant, perquè el canvi és ràpid i precís i invita a fer-ne ús. Se'ns permet desconnectar el control d'estabilitat però no ho fem perquè deixa fer i només intervé si realment cal. Quina meravella l'eFVC, que en els revolts frena la roda davantera interior per ajudar a mantenir la trajectòria i deixa accelerar a fons sense perdre tracció. El Fiesta ST és noble en corba, dòcil en frenades fortes i també àgil en la zona de pista amb cons per fer eslàlom. I sí, quan baixem tenim el somriure a la cara.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.