Societat

Afegiran noms de marques al d'estacions i línies de metro

Barcelona adopta el model de Madrid, on la telefònica Vodafone inclou el seu nom al de l'estació de Sol i al de la línia L2

L'Ajuntament no avança quines firmes seran ni els diners que s'ingressaran

Les marques comercials podran promocionar el seu nom i logotip afegint-los als noms oficials de les línies i estacions del metro de Barcelona a canvi de diners. El model que funciona a Madrid, on Vodafone dóna nom a la línia L2 –vermella– de Las Rosas a Cuatro Caminos i a l'estació central de Sol, és el que s'aplicarà a Barcelona, segons preveu el pla de patrocini corporatiu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que es va presentar ahir.

L'Ajuntament no avança les estacions que es rebatejaran per mitjà d'aquest model de patrocini però es descarta, en qualsevol cas, que es puguin patrocinar totes. De fet, s'espera que només hi hagi ofertes per a les estacions centrals, per les quals circula cada dia el major nombre d'usuaris de la xarxa. En canvi, l'empresa comercialitzadora d'aquest patrocini, International Management Group (IMG), posa totes les línies a disposició de les marques comercials. El pla de patrocini inclou també els autobusos urbans, el funicular, el telefèric de Montjuïc i el Bus Turístic. De moment, el Tramvia Blau no en forma part. Aquest, en canvi, s'ofereix com a espai d'ús puntual per a les empreses que acabin patrocinant la xarxa de transport públic de TMB.

A Madrid, la telefònica Vodafone paga un milió d'euros anuals durant tres anys però, per exemple, l'aerolínia Emirates paga 36 milions de lliures en deu anys per rebatejar el telefèric de Londres com a Emirates Air Line.

IMG comercialitzarà aquest pla per un període de dos anys i mig prorrogables fins a cinc. Aquest pla de patrocini es presentava ahir a un centenar de directius de grans empreses en un acte al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC). Es tracta d'una nova via d'ingressos per a TMB en un moment de descens de passatgers i de les aportacions financeres de les administracions.

LA XIFRA

3
milions
en tres anys ingressa el metro de Madrid pel patrocini de la línia L2 i l'estació de Sol per part de Vodafone

La vaga als autobusos perd força

El president de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i primer tinent d'alcalde de Barcelona, Joaquim Forn, ha destacat la “poca afectació” de la vaga parcial d'autobús, el seguiment de la qual aquest divendres ha xifrat en un 10% després que, la vigília, tres sindicats van abandonar el comitè de vaga. La CGT va decidir dijous al vespre prolongar les aturades de manera indefinida en una assemblea que va acabar amb discrepàncies. La UGT, CCOO i SIT han abandonat la vaga i convocaran un referèndum perquè la plantilla esculli entre les tres propostes de vaga que no es van poder votar dijous. Els sindicats justifiquen la protesta perquè la direcció de l'empresa no readmet el conductor que ha estat acomiadat per una agressió a un passatger. L'alcalde, Xavier Trias, ha defensat que els qui donen un servei a la població han de ser persones amb un comportament irreprotxable: “Un servidor públic no pot agredir un ciutadà.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.