Opinió

Les biblioteques escolars

El Congrés de Biblioteques Escolars en Trànsit (Santiago de Compostel·la, 10, 11 i 12 de novembre) ha reunit uns 500 mestres, professors, bibliotecaris, documentalistes, escriptors, sociòlegs, etc., que vetllem per les biblioteques escolars a tots els territoris de l'Estat. En primer lloc, la biblioteca escolar facilita l'aprenentatge dels nostres alumnes al llarg de tota la seva vida estudiantil. En segon lloc, els ajuda a desenvolupar competències lectores, d'adquisició d'informació i de comprensió del món. Té una funció informativa, pedagògica i de lleure. És un recurs i un espai obert per a tota la comunitat escolar, amb l'objectiu d'impulsar-ne i consolidar-ne el funcionament com a eina bàsica i habitual d'aprenentatge i coneixement. Tal com ha dit en el congrés el professor Daniel Cassany, el gran paper de la biblioteca escolar és educar en informació. Ell estableix cinc dicotomies en què s'han de fer prevaler l'activitat per damunt del lloc, el subjecte per damunt del document, la comprensió per damunt de l'accés a la informació, els grups per damunt de la lectura individual, i escriure per damunt de llegir exclusivament.

Torroella de Montgrí (Baix Empordà)

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.