CANVI a partir del 16 de gener
‘Telenotícies': una imatge més clara
Des del 2005 que no hi ha hagut un canvi d'imatge amb profunditat en els Telenotícies de TV3. Coincidint amb els trenta anys dels informatius de la televisió catalana, el pròxim 16 de gener la cadena presentarà la nova imatge d'un dels seus pals de paller, a més de reformular el TN vespre, l'informatiu de referència, “amb una personalitat pròpia”. El cap d'informatius de TV3, Jaume Peral, va destacar que “es tracta de fer evolucionar un model d'èxit, no de fer un canvi radical”. El nou decorat s'emplaça en un plató polivalent de 300 metres quadrats, el doble de l'actual, on ara només s'hi fan els Telenotícies. El plató serà polivalent i permetrà realitzar-hi des d'un especial informatiu fins al programa 2324, del canal 3/24, o l'Espai terra. La major part de l'espai l'ocupa un chroma verd, un gran videomosaic on es poden projectar gràfics en tres dimensions i infinitat de fons, d'acord amb el temps i l'horari exteriors; és com una “finestra oberta”, segons va destacar el cap d'imatge de TV3, Paulí Subirà. Els presentadors seuran a la taula en un tamboret, però hi haurà la sensació de més mobilitat per tot el plató a l'hora d'explicar les notícies. Paulí Subirà va destacar que la nova imatge dels informatius serà més “clara i lluminosa” i la sintonia, “menys frenètica i agressiva”; un concepte “mediterrani”. Quant als colors del grafisme, predominen els blancs, grisos, la paleta del blau verdós i plaques de color carabassa; s'ha volgut mantenir el taronja com a element de continuïtat. La renovació d'imatge no és només de grafisme o de decorats, sinó que també afecta la imatge dels conductors, ja que s'ha buscat una estètica slim fit. Els responsables van destacar que la renovació l'ha fet personal de la casa, excepte la compra de tecnologia externa. El pressupost per a tot el procés és d'un milió d'euros.