Reus estudia ubicar l'estació d'autobusos a Bellisens o als terrenys on ara hi ha la Fira

Aquest projecte de futur s'emmarca dins del mapa ferroviari nou que s'està dibuixant per a la ciutat

L'actual estació d'autobusos al barri del Carrilet de Reus ja no està situada en un lloc tan estratègic de la ciutat com fa uns anys. O dit d'una altra manera: hi ha zones de la ciutat amb un potencial de distribució de passatgers i de mobilitat molt més alts que la ubicació que té avui. Per això, el consistori reusenc i la delegació de Transports de la Generalitat estan buscant més indrets per ubicar, en el futur, l'estació d'autobusos de la capital del Baix Camp. Tal com indica l'alcalde, Lluís Miquel Pérez, el canvi de situació d'aquesta estació no és un projecte imminent, però sí que s'enquadra en l'àmbit de plans de futur de la ciutat, íntimament lligats amb les noves infraestructures ferroviàries que s'han anat anunciant en els últims mesos.

De Fira a estació de busos

Tot plegat fa que totes dues administracions pensin amb certa transparència quin seria l'espai més adequat per al baixador d'autobusos, i sembla que les possibilitats es redueixen a dues zones estratègiques i lligades directament amb els eixos ferroviaris. En primer lloc, l'espai on es podria traslladar seria al costat del passeig Mata, a l'estació de tren de la ciutat. Just a l'altra banda de les vies hi ha uns terrenys de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), actualment llogats per l'Ajuntament, en què, de manera provisional, s'hi ha instal·lat la Fira de la ciutat, fins que no estigui materialment executada a la zona del tecnoparc. Aquest espai, propietat d'Adif, doncs, l'alcalde el considera prou interessant per ubicar-hi d'aquí a uns anys l'estació d'autobusos. «La zona actual on està instal·lada compleix els requisits necessaris per ser l'escenari de la futura estació d'autobusos, ja que es complementaria amb un altre mitjà de transport, el tren», comentava el batlle. Ara bé, amb vista a poder realitzar aquesta nova estructura de mobilitat, caldria que l'Ajuntament adquirís abans els terrenys en qüestió.

«Ara mateix els tenim llogats, però en la modalitat de lloguer amb opció de compra. D'això n'haurem de parlar amb calma més endavant», apuntava Pérez, el qual hi afegia que aquesta zona de la ciutat està previst que s'urbanitzi, i que s'hi ubiqui algun altre equipament; és per aquesta raó que l'alcalde considera que aquest espai és un dels llocs més idonis per a la futura estació d'autobusos de Reus.

L'estació de trens del passeig Mata, a més, té un segon aspecte molt interessant que la pot convertir en una estació de gran potencial en el futur. I és que, tal com va avançar El Punt el mes de juliol, aquesta estació ferroviària també veurà l'arribada d'alguns trens d'alta velocitat, ja sigui a través de l'actual línia Tarragona-Reus o bé des d'un dels carrils de la futura línia de mercaderies projectada paral·lelament a la C-14, la qual cosa convertiria l'estació ferroviària (amb la d'autobusos) en un nus de comunicació imprescindible per a Reus i el seu entorn.

Baixador a Bellisens

Un dels altres punts calents sobre la qüestió de la mobilitat a la capital del Baix Camp és la zona de Bellisens, on s'instal·larà el tecnoparc, la universitat, l'hospital i hi haurà un nombre important d'habitatges. La concentració d'equipaments i de recursos econòmics ha suscitat la necessitat que el futur traçat del tren convencional passi per aquí i, sobretot, que s'hi creï una estació amb el nom de Bellisens.

Doncs bé, aquesta segona connexió ferroviària a la ciutat de Reus sembla que també podria ser la segona opció per instal·lar l'estació d'autobusos, ja que, una vegada més, els dos mitjans de transport podrien tornar a conjuminar els seus potencials.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.