Societat

MÒNICA CARBONELL I ISABEL NAVARRO

AGÈNCIA DE CÀSTING TOPCAST

“El candidat d'un càsting s'ha de mostrar sense filtres

Van descobrir Bisbal, Bustamante i Rosa, i ara han creat la seva empresa de “caçaconcur- sants”: Topcast (topcast.es). Professionals del càsting, van començar a Gestmusic a principi de la dècada dels noranta i hi han estat més de vint anys. Ara treballen per a un concurs de TV3, un càsting en què busquen parelles, i també són a Miami en el concurs de Telemundo ‘Yo soy el artista'.
‘Operación triunfo' va ser un punt d'inflexió professional per a nosaltres; Rosa va ser un diamant
Sou la primera empresa especialitzada en càstings de concursants. És a dir: faciliteu a les productores la tria de concursants ja feta? Depenent dels perfils que busquin?
Mònica Carbonell: Exacte. Fem càstings de concursants; és el que hem après en aquests més de vint anys a Gestmusic. I vam aprendre-ho com si fos un ofici. En aquest sentit, Gestmusic ha estat una escola per a nosaltres i per a moltíssima gent com la nostra companya Noemí Galera, que era la nostra cap, una gran amiga i la nostra mestra.
Sou caçaconcursants?
M.C.: És una bona definició. El que ens diferencia de les agències de models o d'actors és que en funció del projecte, de les característiques del programa enfoquem la recerca. Per dir-ho d'alguna manera, no tenim un calaix ple de perfils de concursants que derivem d'un programa a un altre; no ens agrada.
I.N.: Ens agrada la novetat, la frescor, que no sempre siguin els mateixos. Sí que tenim una base de dades, però quan arrenquem un programa o una productora ens encarrega un nou concurs, no ens agrada utilitzar-la.
Quines habilitats s'han de tenir a l'hora de triar un concursant?
M.C.: L'experiència. Els anys d'experiència ens han donat les destreses necessàries. També hi ha gran part de psicologia.
I.N.: I intuïció. Molts cops veiem una persona i amb la seva actitud sabem quin concursant serà.
Hi ha una prova del cotó?
M.C.: Més que una prova determinant, creiem molt en els càstings presencials, és molt important. És quan t'adones de tot. Les xarxes socials faciliten captar l'atenció, arribar a més públic. Hem fet algun càsting en què la primera prova ha estat enviar cintes de vídeo, i no ens ha anat gaire bé.
I.N.: Has de posar la gent en la situació i en una gravació, els candidats no s'hi troben.
Ensenyes la teva millor versió.
M.C.: I el que volem és veure el candidat sense filtres, i menys amb uns filtres que decideix ell mateix.
Heu fet càstings de nens. Quines diferències té? És més delicat?
M.C.: L'adult hi va perquè vol. I molts dels nens van als càstings perquè els pares volen. A la sala, hi entren els nens sols i ens ho expliquen. El que fem és parlar amb ells una estona.
I.N.: Hem fet molts programes, i eren els pares els que portaven els xiquets. El pare veu que el fill canta bé i vol que aparegui per televisió. Hem fet Menudas estrellas. Esos locos bajitos ... i amb la Mònica anàvem per les escoles a fer la selecció. Els xiquets són molt agraïts.
M.C.: Aquest és el millor càsting: poder anar a les escoles. És molt fresc, perquè hi participen els que volen. La guanyadora de La Voz Kids, la Maria Parrado, havia concursat amb nosaltres a Cántame una canción, de Tele 5. Molts dels nens de La Voz Kids havien passat pels nostres càstings.
Vau fer el primer càsting d'O.T.
M.C.: La Rosa la vam veure molt clara de seguida i vam haver de convèncer els nostres caps. Encara hi tenim relació, amb alguns, i ells són molt agraïts. Per a nosaltres va ser un punt d'inflexió professional total.
I.N: Per a nosaltres Rosa va ser un diamant en brut.
En quins projectes treballeu?
M.C.: Estem treballant en un concurs per a TV3, amb molt d'humor i en horari de màxima audiència. El concurs tracta sobre què agrada als catalans. Potser desmitificarà algun tòpic. S'ha de concursar en parella i no cal ser matrimoni.
Hi ha feina, doncs, per als emprenedors en la comunicació?
I.N.: Tenim feina, però el moment és greu per al sector.
M.C.: Anem a treballar a Miami. El que hem de fer ara és sortir; les coses estan molt complicades en el sector audiovisual. Preparem un programa per a Telemundo, que és la cadena hispana del canal ABC. El xou Yo soy el artista s'emetrà per tots els Estats Units i és un concurs de talents; és la nostra especialitat.
I.N.: També en fem per a concursos de coneixement. La diferència és que en els concursos de talent fem més proves, hi ha més fases.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia