Economia

Territori no subvencionarà les rutes de Ryanair que no siguin rendibles a Girona

Vila diu que l'aportació pública a l'aerolínia serà proporcional a la caiguda del nombre de viatgers

Manté l'aposta de vaixells de creuer a Palamós i a Roses

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, no contempla cap oferta o incentiu econòmic a Ryanair perquè la companyia replantegi la reducció de rutes aèries prevista per a la pròxima temporada d'hivern a l'aeroport de Girona-Costa Brava. “Només podem respectar el comportament dels diversos operadors”, va dir ahir, tot mostrant-se “partidari que siguin les dinàmiques del mercat les que regulin l'oferta i la demanda”.

Vila, que ahir presidia la signatura del conveni per impulsar les escales de vaixells de creuer als ports de Palamós i Roses, va atribuir l'eliminació dels vols regulars de Ryanair a París i Londres al descens d'ocupació, en el cas de la capital francesa, per la competència directa de la posada en marxa de la línia del TAV. També va defensar que “els diners dels ciutadans” no es poden destinar a mantenir “artificialment” destinacions que no siguin rendibles o viables. Per això, la Generalitat limitarà aquest any la seva aportació a accions promocionals de la destinació gironina de Ryanair i se cenyirà al conveni que comprometia l'aerolínia a transportar 3 milions de viatgers. Com que el passatge voltarà els 1,7 milions, la quantitat a pagar per la Generalitat es retallarà proporcionalment.

El conseller va recordar que Ryanair no ha reduït línies des del Prat, i va argumentar que una solució passaria per reduir les taxes d'Aena als aeroports regionals, o la gestió directa de les instal·lacions de Vilobí per part de la Generalitat o institucions empresarials del territori.

Aposta pels creuers

El debat aeroportuari va acabar traient protagonisme al conveni entre Ports, el Patronat de Turisme, els ajuntaments de Palamós i Roses i les cambres de comerç per sustentar la promoció dels ports rosinc i palamosí com a escales de creuers turístics. A més de la presència en fires internacionals del sector, el director del Patronat, Ramon Ramos, va avançar que enguany la gran novetat serà l'acció promocional que faran durant la fira continental Seatrade Med, aquest setembre, a Barcelona. El port de Palamós aspirarà també a ser seu d'una de les assemblees de Medcruise, l'Associació de Ports de Creuers de la Mediterrània.

LA XIFRA

1,7
milions
de viatgers transportarà Ryanair a l'aeroport de Vilobí enguany, xifra inferior als 3 milions compromesos.

Punt Schengen, encallat a Palamós

A diferència dels vols hivernals de Ryanair, l'arribada de creueristes als ports de Palamós i Roses en temporada d'estiu continua creixent, i amb vista al 2015, negocien ampliar el nombre d'escales amb vaixells d'altres operadors. La progressió a Palamós –va reivindicar l'alcaldessa, Teresa Ferrés– podria ser major si es desencallés el punt fronterer Schengen al port, que facilitaria l'arribada de turistes d'estats de fora de la Unió Europea. El conseller, però, va admetre que més enllà de les “converses reiterades i bones intencions” manifestades pel govern estatal, no hi ha indicis que l'acord per al punt d'inspecció de mercaderies i control transfronterer s'assoleixi aquest any.

Vila va destacar el creixement d'exportacions a la demarcació gironina, on l'activitat portuària hi té pes, i va descobrir una placa d'homenatge al moll comercial, que durà el nom del consignatari Francesc Ribera i Casamada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia