Opinió

LA GALERIA

D'acord

La relació entre el cinema i la publicitat és tan antiga com el mateix
setè art

Amb aquest títol s'ha estrenat un curt dirigit per Alejandro Amenábar i protagonitzat per Dakota Johnson i Quim Rodríguez. Es tracta d'una pel·lícula d'uns deu minuts de duració realitzada per a una coneguda marca de cervesa catalana de tal manera que pugui servir de base per emetre-la en la seva integritat o bé amb dosis minutades per a diferents anuncis publicitaris en funció del mitjà que tingui per destinatari. El fet és que la relació entre el cinema i la publicitat és tan antiga com el mateix setè art, i això ho saben prou bé els productors que destinen bona part del pressupost d'un film a la seva promoció posterior i, per tant, a la publicitat. Ridley Scott va rodar un anunci per a la Super Bowl de l'any 1983, al mític i venerat David Lynch li encarregaren un curt institucional per conscienciar els novaiorquesos de la necessitat de mantenir neta la ciutat, mentre Spike Lee venia les imatges d'uns pantalons texans i David Fincher recreava amb idíl·liques imatges les excel·lències d'una cervesa holandesa amb la inestimable col·laboració estel·lar de Brad Pitt. L'obra d'Amenábar beu sens dubte dels antecedents cinematogràfics que la directora Isabel Coixet, tota una experta en la matèria publicitària, ja havia realitzat per a aquesta mateixa marca amb indubtable sentiment i sensibilitat. Amb tot, segurament un dels encàrrecs més costosos però alhora més impactants d'aquesta mena de curts va ser el treball The key to reserva, de Martin Scorsese, quan l'any 2007 l'empresa líder del cava va decidir passar de les bombolletes i apostar per un director de prestigi que hi aportés un valor afegit cinematogràfic. No sé com es va reflectir aquest canvi de rumb publicitari en les vendes del cava, però tanmateix molts espectadors i fans del mestre Scorsese vàrem agrair infinitament que ens regalés una obra curta però no per això menor plena d'intensitat narrativa i amb sorpresa final inclosa. Celebro que les marques es gastin els quartos en projectes publicitaris que, de fet, tenen en el cinema una sòlida base de prestigi artístic i una històrica relació des de fa molt temps. En aquest cas, el joc de les estrelles, la llum mediterrània i una bona música faciliten al director de Los otros una posada en escena que té la virtut de brillar amb llum pròpia a la vegada que serveix a la finalitat per a la qual fou concebuda. El cinema al servei de la publicitat o aquesta al servei del cine? Un bon resultat al servei del consumidor i de l'espectador, això és el que compta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia