Infraestructures

Alcen el mur mentre no es tapa el forat del TAV a Girona

La mesura és provisional, per evitar noves inundacions de les vies a la ciutat

Adif ja ha encarregat el material i calcula que d'aquí a un mes el pou dels àrids estarà segellat a Mas Xirgu

Adif no vol més ensurts al TAV i ha decidit aixecar més el mur de formigó a tocar de la riera de la Pabordia per garantir que la infraestructura no es torni a inundar mentre s'executa el projecte de cobriment d'aquest espai. Així ho va comunicar un dels responsables d'Adif a l'Ajuntament de Girona en una reunió que van mantenir les dues parts al matí. El consistori ja havia alertat Foment i Adif que el mur provisional que es va construir a l'octubre no era prou alt per evitar la inundació, ja que era més baix a l'altre costat de la riera.

Un mes per tapar-ho

El projecte preveu que el forat d'extracció de terres per on va entrar l'aigua diumenge al vespre i a final de setembre quedi tapat i segellat d'aquí a un mes. Aquest és el termini que Adif calcula que necessitarà per tenir els elements a mida, que permetran tapar aquest forat. El regidor d'Urbanisme i responsable del projecte ferroviari a Girona, Carles Ribas, explica que en la reunió Adif va detallar que “s'han encarregat unes bigues molt resistents i calculen que el termini serà d'un mes”.

Foment i Adif evidencien, ara sí, que han posat fil a l'agulla per resoldre la problemàtica que ocasiona la confluència del riu Güell amb la riera de la Pabordia a tocar d'un dels forats que donen accés a les vies i ja han provocat la suspensió del servei dos cops per la inundació.

Ahir diversos tècnics ja prenien les primeres mesures per actuar al forat i aixecar el mur de formigó que garanteixi que no entrarà l'aigua de la riera si arriben més episodis de pluges. Mentrestant, se segueix la tasca d'enderroc del pont de formigó que feia efecte presa amb un cabal gran i continua la neteja de la llera de vegetació. La quantitat de fusta que s'extreu del tram que s'està netejant és tan alta que ahir es va reservar tot un espai de l'obra per acumular la fusta i un tractor ajudava a la gestió. Això demostra que, en aquest tram del Güell, s'hi ha acumulat una gran quantitat de vegetació durant els més de sis anys que han començat les obres en aquest sector, on el TAV comença a ser subterrani i enllaça amb la zona de túnels urbans.

LA XIFRA

50
milions
de litres d'aigua van escolar-se a les vies del TAV a final de setembre i l'aigua va arribar als set metres.

El PSC de Figueres critica el “silenci” de Felip

El grup municipal del PSC de Figueres critica que l'alcaldessa Marta Felip no hagi reclamat explicacions i solucions definitives al Ministeri de Foment perquè no es repeteixi la incidència als túnels de Girona, que suposa una gran afectació per als ciutadans. El portaveu del PSC a Figueres, Pere Casellas, considera que Felip hauria de prendre la iniciativa i “no limitar-se a fer seguidisme passiu, i deixar-ho tot en mans de Carles Puigdemont i Santi Vila”. En la mateixa línia, el regidor i alcaldable afirma que “hi ha absències que parlen i silencis que ho diuen tot”, i considera: “No podem restar de braços plegats, ni permetre que l'alcaldessa es desvinculi d'un tema de vital importància, perquè ens hi juguem la mobilitat del territori.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia